شناسهٔ خبر: 41576932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار قزوین مطرح کرد:

نظام آموزش ما مبتنی بر مهارت نیست و فقط آموزش محض را ارائه می‌کند

استاندار قزوین گفت: نظام آموزش ما مبتنی بر مهارت نیست و فقط آموزش محض را ارائه می‌کند که برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهارت محوری در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از سازمان‌های مهم در مسیر توسعه کشور است و باید نقش خود را در پیشبرد جامعه ایفا کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: مهارت آموزی به دانش آموزان باید بر اساس نیاز جامعه باشد و فرهنگ سازی مستمر و دراز مدت جهت گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: مدارس، بهترین مکان برای تربیت نسل توسعه یافته هستند و در پیشرفت جامعه نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اگر مدارس، نقش آموزشی و پرورشی خود را به درستی ایفا کنند، در آینده شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به موضوعات دینی و فرهنگی در مدارس افزود: موضوعات ایدئولوژیک و دینی در مدارس کمرنگ است که باید برای آن فکر و برنامه‌ریزی شود البته این مساله مخصوص استان ما نیست و در مناطق مختلف نیز  دیده می‌شود.

جمالی پور با بیان اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش باید به ۲ بخش اعتباری و محتوا تقسیم شود، اظهار داشت: مسائل محتوایی آموزش و پرورش باید در جلسات شورای اداری دیده شود و در حمایت از بازماندگان از تحصیل باید از ظرفیت خیران و صنعتگران استفاده گردد. 

استاندار قزوین گفت: آموزش و پرورش برای همه ما مهم است؛ چون پیشرفت و توسعه جامعه با این نهاد تحقق پیدا می‌کند و ساختار سایر بخش‌های کشور را نیز تعیین می‌کند.

وی از موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی انتقاد کرد و گفت: تکرار کارها و دخالت در امور یکدیگر، سمی مهلک است؛ بنابراین باید وظایف تعیین شده را به خوبی انجام داد و در ضمن نسبت به وظایف یکدیگر بی‌تفاوت نبود.

 

نظر شما