شناسهٔ خبر: 41576294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوولان قشم ترخیص کالا را سرعت ببخشند

قشم-ایرنا- بخش مهمی از تجارت بازرگانان قشم به دلیل ترخیص نشدن کالا از گمرک با مشکل مواجه شده است که این امر می‌طلبد که مسوولان منطقه آزاد، گمرک و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع سریع این مشکل اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

امام جمعه قشم روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: گرما و رطوبت هوای جزیره قشم در فصل تابستان بسیار بالاست که باعث از بین رفتن و گذشتن تاریخ مصرف کالاها می‌شود.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفند ماه گذشته، گردشگری جزیره و در اثر آن تجارت نیز با اختلال جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: رونق اقتصادی در جزیره قشم و حیات آن همت بیشتری توسط مسوولان را می طلبد.

سوخت و مجوز، مشکلات صیادان قشمی

امام جمعه قشم در ادامه به مشکلات صیادان قشم اشاره و تصریح کرد: تامین نشدن سوخت قایق‌های صیادی و نبود جواز صید، 2 معضل مهمی است که این قشر جامعه را آزار می‌دهد.

وی افزود: مدیریت و تامین سوخت قایق‌های صیادی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت قوی‌تری است.

تارم ادامه داد: همچنین نداشتن جواز صید بسیاری از صیادان این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: گرانی‌های اخیر به ویژه افزایش نرخ ارزاق و مسکن، باعث  مشکلات مختلف شده که امید است مسوولان مربوطه با اقدام شایسته و نظارت بیشتر جلوی گرانی های غیر منطقی و غیر منصفانه را بگیرند.

احیای نماز جمعه از ثمرات انقلاب است

امام جمعه قشم در ادامه با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه یکی از سنت‌های مهم و با ارزش و فریضه دینی و سیاسی است که توسط انقلاب در کشور احیا شد.

وی افزود: آیت اله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه منصوب در نظام مقدس جمهوری اسلامی، در پنجم مرداد نماز جمعه را اقامه کرد و هم اکنون در ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

تارم ادامه داد: در شرایط بحرانی به ویژه هشت سال دفاع مقدس، نماز جمعه و خطبه‌های آن نقش کلیدی داشت و حضور امامان جمعه در جبهه‌ها نیز توانست روحیه مضاعفی به رزمندگان اسلام عطا کند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه به عنوان واسطه‌ای میان مردم و مسوولان و نظام است که بسیاری از مشکلات توسط این نهاد رفع شده است.

امام جمعه قشم در پایان با اشاره به شیوع کرونا ویروس گفت: مردم رعایت دستورات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، نداشتن تجمعات و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

نظر شما