شناسهٔ خبر: 41575150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کمیته امداد افتتاح شد

با حضور قائم‌مقام کمیته امداد، نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کمیته امداد در استان همدان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرکز نوآوری اجتماعی کمیته امداد با حضور قائم‌مقام این نهاد، مدیرکل کمیته امداد استان همدان و حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس، افتتاح شد.

قائم‌مقام کمیته امداد در حاشیه این مراسم با بیان اینکه مقابله با فقر و توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد است، گفت: مهم‌ترین ابزار کمیته امداد در خودکفایی مددجویان، توانمندسازی و ایجاد شغل از طریق مشاغل نوین و دانش‌بنیان است. 

وی با بیان اینکه کمیته امداد به دنبال توسعه شغل‌های با درآمد پایدار برای مددجویان است، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شغل‌هایی که اساس فناورانه و دانش‌بنیان دارند، هم پایدارتر بوده و هم به درآمدهای مکفی منجر می‌شود.

صمصامی با اشاره به افتتاح نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان خاطرنشان کرد: هدف ار راه‌اندازی این مرکز، تشویق فعالیت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی با ایده‌های جدید و ثبت و تجاری‌سازی این ایده‌ها تا رسیدن به درآمدهای پایدار است.

قائم‌مقام کمیته امداد با تأکید بر اینکه در آینده مراکز نوآوری در دیگر استان‌های کشور نیز گسترش می‌یابد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد دانش‌بنیان شدن فعالیت‌هاست زیرا مبارزه با فقر نیازمند استفاده از تمام فرآیندها و رویکردهای علمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، صمصامی با تاکید بر اینکه استفاده از فعالیت‌های سنتی برای ایجاد اشتغال پایدار دیگر پاسخگوی نیازهای کشور نیست، افزود: تاکنون چندین ایده در مرکز مورد پذیرش قرار گرفته که امیدواریم فرآیند ثبت و حمایت از ایده‌ها، به سرعت عملیاتی شود.

انتهای پیام

نظر شما