شناسهٔ خبر: 41573613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حریرچی خبر داد

رشد ۳ برابری مبتلایان به کرونا در مشهد / مردم به مشهد سفر نکنند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک ماه اخیر روند بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست با معاونین درمان و بهداشت و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در یک ماه اخیر روند بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشدی ۳۰۰درصدی داشته، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه ۵ تن از مدیران برجسته وزارت بهداشت در این دانشگاه مستقر می‌شوند.

حریرچی با تأکید بر پیوستن تمامی هم‌وطنان به پویش و جنبش مردمی استفاده از ماسک تصریح کرد: تمامی مردم نوع‌دوست کشورمان می‌توانند در این شرایط با نذر ماسک گامی مؤثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور بردارند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعیاد و مناسبت‌های مذهبی پیش رو اظهار کرد: در شرایط فعلی مردم کشورمان می‌توانند نذورات خود را به تأمین و توزیع ماسک اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم کشورمان در آستانه عید قربان اقدام به قربانی کردن می‌کنند از تمامی هم‌وطنان خواست در سال جاری نذورات خود را به‌صورت خشک در میان نیازمندان توزیع کنند.

حریرچی در خصوص تأمین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن اظهار کرد: در حل حاضر کمبود دستگاه سی‌تی‌اسکن به یک مشکل جهانی تبدیل‌شده است، اما باوجود کمبود‌ها و مشکلات ناشی از تحریم تعدادی دستگاه سی‌تی‌اسکن تأمین و در مناطق مختلف کشور توزیع‌شده است و تلاش می‌شود کمبود‌های دیگر نیز در اسرع وقت مرتفع شود.

وی در خصوص تأمین دستگاه اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن اظهار کرد: دستگاه اکسیژن ساز با توجه به نیاز بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در هر دقیقه به ۹ الی ۱۲ لیتر اکسیژن یک ضرورت مهم است و خوشبختانه در حال حاضر کشورمان در زمینهٔ تولید دستگاه اکسیژن ساز به خودکفایی رسیده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وزارت بهداشت به‌عنوان مهم‌ترین خریدار تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود و هر وسیله و تجهیزات پزشکی که برابر با استاندارد‌های لازم باشد از طریق این شرکت‌ها تأمین و واردات نمونه مشابه آن به کشور قطع می‌شود.

وی همچنین در حاشیه بازدید از صحن‌های حرم مطهر رضوی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن‌های حرم ابراز رضایت کرد و گفت: به طور واضح آستان قدس رضوی با مدیریت عالی و خردمندانه به نحو بسیار مناسبی توانسته است شرایط مناسب را ایجاد کند.

حریرچی تأکید کرد: با این حال، به این معنی نیست که ما از مردم به زیارت گسترده و حضور زائران از شهر‌های دیگر دعوت کنیم چرا که وضعیت سطح شهر، محل‌های غذاخوری و اماکن اسکان به هیچ وجه شرایط داخل حرم را ندارند.

نظر شما