شناسهٔ خبر: 41564395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روند پرداخت تسهیلات ازدواج در لرستان کند است

خرم آباد - ایرنا - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: روند پرداخت تسهیلات ازدواج در استان کند بوده و بانک‌های عامل باید حداکثر ظرفیت را برای پرداخت تسهیلات بکار گیرند.

صاحب‌خبر -

فرهاد دیناروند روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ازدواج اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بر برطرف کردن مشکلات جوانان تاکید داشته که در این راستا اقداماتی در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: فرهنگ ازدواج باید اصلاح شود چرا که مراسمات ازدواج با چشم هم چشمی و با انجام هزینه های گزاف صورت می گیرد هرچند که اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی مراسمات صورت نمی گیرد.

وی افزود: تحمیل هزینه های گزاف ازدواج پیشامدهای جبران ناپذیری برای جوانان دارد که در این راستا باید فرهنگ ازدواج آسان ترویج داده شود.

وی ادامه داد: اکنون هشت هزار زوج لرستانی در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند و بانکهای عامل باید تمام وظایف خود را در این استان اجرایی کنند.

دیناروند گفت: مجمع خیرین ازدواج در لرستان در حال شکل‌گیری میباشد و انتظار داریم این مجموعه مورد حمایت قرار گیرد چرا که با همکاری خیرین می‌توان به بسیاری از زوجین کمک کرد.

وی ادامه داد: وجود این مجمع در تحقق ازدواج آسان همچنین زوجین بی بضاعت و کم بضاعت موثر می‌باشد.

وی گفت: ۲مرکز؛مشاوره تخصصی ازدواج در خرم آباد و درود فعالیت دارند که در هفته ازدواج به صورت رایگان خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: در هفته ازدواج مراسم تجلیل از زوجین برتر به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

دیناروند افزود: نقش رسانه ها در فرهنگ سازی الگوهای علوی و نبوی در بین زوجین موثر بوده چرا که فرهنگ ها و خرده فرهنگ های دست و پاگیر باعث شده بسیاری نتواند تشکیل زندگی دهند.

وی ادامه داد: اولین تلویزیون اینترنتی جوانان راه‌اندازی شده و تمامی برنامه ها را پوشش می‌دهد این فضا در اختیار همدان برای انتشار تولیدات در حوزه جوانان می باشد.

دیناروند افزود: برای اولین بار در استان لرستان کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج برگزار می شود.

وی گفت: بانک‌های کم کار در پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان به استانداری اعلام شده و باید حداکثر ظرفیت را برای پرداخت تسهیلات به کار گیرند چراکه روند پرداخت کند می باشد.

دیناروند ادامه داد هر کدام از زوجین در استان برای دریافت تسهیلات ازدواج تنها به یک ضامن نیاز دارد در غیر این صورت می‌توانند گزارش کنند تا پیگیری شود.

وی افزود: بانک‌های سپه، ملت و قرض الحسنه مهر ایران با توجه به منابعی که دارند در وضعیت مطلوبی برای پرداخت وام ازدواج نیستند که باید بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

دیناروند بیان کرد: دربین بانک‌های لرستان، بانک ملی  به میزان ۳۰درصد کل پرداختی‌های وام ازدواج در استان را انجام داده که در صدر بانک های استان قرار دارد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های آینده اداره کل ورزش و جوانان استان برنامه‌های فرهنگی بوده که برای دستگاه‌های عضو ستاد مصوباتی  نیز در نظر گرفته شده است.

نظر شما