شناسهٔ خبر: 41542884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مسیر تهران به مقصد بیروت روی داد

ایجاد مزاحمت خطرناک دو جنگنده برای هواپیمای ماهان در آسمان لبنان/ جنگنده‌ها آمریکایی بودند

یک جنگنده متخاصم در حرکتی تحریک آمیز و خطر ناک در آسمان سوریه به هواپیمای خطوط ماهان نزدیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز (پنجشنبه) در مسیر پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت زمانی که این هواپیما در آسمان کشور سوریه بود جنگنده رژیم صهیونیستی در حرکتی تحریک آمیز و خطرناک به هواپیمای خطوط ماهان نزدیک شد.

در حالیکه برخی منابع خبری از اسرائیلی بودن این جنگنده خبر داده اند، گفته می شود احتمال دارد این هواپیما آمریکایی باشد.

در اثر این تهاجم، هواپیمای ایرانی مجبور به فرود سریع شد که در اثر آن تعدادی از مسافران آسیب دیدند و حال یکی از مصدومان مساعد نیست. 

گفتنی است جنگنده اسرائیلی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافری ایرانی که در مسیر تهران به بیروت بود باعث شد خلبان برای جلوگیری از تصادف، مجبور به فرود اضطراری شود.

 

مسافران مصدوم ایرانی نبودند/ جنگنده‌ها آمریکایی بودند

یک منبع اگاه در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی گفت: در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.

این مقام اگاه افزود هواپیمای مذکور پس از نشستن در فرودگاه بیروت سوختگیری کرده و مجدد در حال بازگشت به ایران است.

این مقام اگاه افزود مشخص نیست که آیا به خلبان هواپیمایی ماهان از سوی این دو جنگنده هشدارهای فرود یا شلیک داده شده یا خیر که پس از برگشتن به فرودگاه امام خمینی و ارائه گزارش‌ها این موضوع روشن خواهد شد.

 

موسوی: جزئیات این حادثه در دست بررسی است

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر  برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران  آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

 

واکنش آمریکا به مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی

یک مقام آمریکایی بامداد جمعه به خبرگزاری رویترز گفت که یک جنگنده آمریکایی از نوع اف۱۵ در حوزه دید یک هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت اما این موضوع در فاصله امن صورت گرفته است.

بر اساس ادعای «بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، دو جنگده آمریکایی اقدام به پرواز قانونی و همیشگی خود در حریم پایگاه نظامی التنف (در خاک سوریه) همزمان با عبور هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز منطقه کردند.

شامگاه پنجشنبه دو جنگنده خارجی برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرد. 

هواپیمای مسافربری ایرانی در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجم به آن، نزدیک شده و خلبان مجبور شده است ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما