شناسهٔ خبر: 41534098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل خبر داد:

اتصال 71 مدرسه شهرستان نیر به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با اتصال 71 مدرسه شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات در این شهرستان، عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی توسعه می یابد.

صاحب‌خبر -

بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان نیر با بیان اهمیت توسعه ارتباطات در روستاها گفت: با راه اندازی 2 سایت جدید، 4 روستای این شهرستان از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ICT استان در جلسه شورای اداری شهرستان نیر که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار این شهرستان و جمعی از مدیران برگزار شد ضمن ارائه گزارش از وضعیت ارتباطی شهرستان نیر گفت: با اتصال 71 مدرسه شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات در این شهرستان، عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی توسعه می یابد.

وی از تکمیل پوشش تلفن همراه و اینترنت در چهار روستا، با راه اندازی دو سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل در این شهرستان خبر داد.

بهروز رزمی  به 2 سایت جدید در حال احداث این شهرستان اشاره کرد و افزود: سایت روستای توتونسیز در مرحله بهره برداری و سایت روستای ایرنجی در مرحله نصب تجهیزات می باشد که با تکمیل و افتتاح این دو سایت، روستاهای اطراف نیز از پوشش تلفن همراه بهره مند می شود.

مدیرکل ICT استان ضمن اشاره به توسعه بانکداری الکترونیکی در روستاها و مناطق محروم و تاثیر آن در اشتغال روستایی، مهاجرت معکوس و کاهش هزینه ها گفت: با پیگیری های انجام شده به زودی یک دستگاه خودپرداز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای مهماندوست علیا نصب می شود.

در این جلسه علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات را امری ضروری و مهم دانست و به اجرای سریع و دقیق این پروژه تاکید کرد.

فرماندار شهرستان نیر نیز ضمن تشکر از تکمیل سایت روستای توتونسیز خواستار تکمیل پوشش در روستاهای اوجغاز، کلاش و کمال آباد شد.

نظر شما