شناسهٔ خبر: 41523913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی تاثیر گذار است

امام جمعه یزد گفت: آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس و دانشگاه سرمایه گذاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه تغییر سبک آموزشی از سبک آموزشی قرآنی به نوع فعلی آن بزرگترین ضربه را به آموزش و پرورش در ایران زد، گفت: انگلیسی‌ها ۱۰۰ سال قبل با این اقدام و تغییر سبک، سطحی نگری بسیار بدی را در سیستم آموزشی ایران ایجاد کردند.

او با اشاره به اینکه باید قرآن در تمام ابعاد زندگی ما ساری و جاری باشد، گفت: متاسفانه امروز قرآن جایگاه واقعی را در زندگی ما ندارد.

 با اشاره به توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) به قرآن کریم، افزود: آن حضرت آنقدر به قرآن، قرائت و عمل به دستورات آن توجه داشتند که هیچ زمانی در زندگی ایشان ترک نمی‌شد.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ایشان روزانه بین هفت تا ۱۰ جزء قرآن کریم را قرائت می‌کردند و اهتمام بسیار خاصی به آن داشتند و در عین حالی که به قرائت قرآن مشغول بودند، به معانی آن هم توجه خاصی داشته و آن را در زندگی خود پیاده می‌کردند.

آیت الله ناصری یزدی که در طول سال‌های تبعید حضرت امام خمینی (ره) بود، افزود: در نجف هم احمدآقا می‌گفتند که بحث قرائت قرآن کریم امام همچنان حفظ شده به گونه‌ای که ایشان شبانه روز را به چهار قسمت تقسیم می‌کردند و حتما در این ساعات ۱۰ جزء قرآن را می‌خواندند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد یکی از مهمترین دلایلی که سبب موفقیت آن حضرت در تمام فعالیت هایشان می‌شد را همین توجه به قرآن کریم دانست و افزود: امام خمینی (ره) آنقدر به امیرالمومنین (ع) متوسل شدند که توانستند زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کنند.

او با بیان اینکه متاسفانه در جامعه مبه دلیل سبک غلط آموزشی، تفکر و تعقل کمتر وجود دارد و آموزش و پرورش علاوه بر اینکه این دو موضوع را در سرفصل دروس خود ندارد، تدین را هم بسیار ضعیف دارد، ادامه داد: ترویج قرآن کریم هم بدون تفکر و تعقل در آیات و معنای آن نمی‌تواند تاثیر لازم را بگذارد و حتما باید به تفسیر و معانی آیات هم توجه لازم شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه به منظور ترویج قرآن کریم باید در مدارس و دانشگاه فرهنگیان سرمایه گذاری زیادی شود،گفت: این دو حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به بحث قرآن در این فضا‌ها بیش از پیش توجه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد به فعالیت مدارس صدرا و معارف در کشور اشاره کرد و گفت: این مدارس تاکنون اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیشرفت کشور انجام داده اند و باید به منظور تربیت دینی دانش آموزان، اقدامات لازم نسبت به تقویت و توسعه این مدارس را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ی

نظر شما