شناسهٔ خبر: 41499311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حاجی‌بابایی:

شرط سنی برای استخدام مستلزم به قانون‌گذاری در مجلس است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه طی نامه‌ای به رئیس سازمان اداری استخدامی کشور درباره شرط سنی برای انتصاب و ارتقای شغلی تاکید کرد که شرط سنی برای استخدام مستلزم قانون‌گذاری در مجلس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس سازمان اداری استخدامی کشور درباره شرط سنی برای انتصاب و ارتقای شغلی تاکید کرد که شرط سنی برای استخدام مستلزم قانون‌گذاری در مجلس است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر انصاری

رئیس محترم سازمان اداری استخدامی کشور

با سلام و تحیت.

تصویب نامه شورای عالی اداری به شماره ۲۲۶.۷۲۵ مورخ ۳۱ تیرماه ۹۸ با موضوع جایگزینی متن بند ۳ ماده ۳ مصوبه شماره ۲۰۶.۹۳.۱۱۸۵۱ مورخ ۵ آذرماه ۹۳ شورا مستند به مفاد بند ۱۱ ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به مفاد ماده ۵۳ قانون مدیریت خدماتی کشوری، انتصاب و ارتقای شغلی کارمندان باید با رعایت شرایط تحصیلی و تجربی لازم و پس از احراز شایستگی و عملکرد موفق در مشاغل قبلی آنان صورت گیرد و مفاد ماده ۵۷ قانون مذکور، دستورالعمل اجرایی فصل هشتم قانون مدیریت خدماتی کشوری (انتصاب و ارتقای شغلی) و شرایط تخصصی و عمومی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و نحوه ارتقای مسیر شغلی با پیشنهاد سازمان به تصویب شورای عالی اداری می‌رسد، مبنای قانونی ندارد.

استحضار دارید که شورای مذکور طی تصویب‌نامه صدرالاشعار، تصدی پست‌های مدیریت عملی، پایه، میانی و ارشد را موکول به رعایت ثبت سنی نموده است. در صورتی که شرط سنی در مفاد فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان شرایط انتصاب و ارتقای شغلی، تعیین نگردیده و مستلزم قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی است؛ بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید ضمن بررسی مجدد موضوع نسبت به اصلاح مفاد تصویب‌نامه مذکور اقدام فرمایند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات»

نظر شما