شناسهٔ خبر: 41498923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آسفالت ۱۲ کیلومتر از راه اصلی قزوین به تنکابن

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز ۱۲ کیلومتر دیگر از مرحله اول جاده قزوین- الموت به تنکابن در فصل کاری امسال روکش آسفالت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید قاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در مرحله اول باید ۶۲ کیلومتر از جاده قزوین، الموت به تنکابن روکش آسفالت شود که تاکنون ۴۲ کیلومتر آن تکمیل و آسفالت شده است.

بی نیاز افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی و تأمین منابع مالی ۱۲ کیلومتر دیگر از مسیر اصلی در فصل کاری و تا مهر ماه امسال آسفالت می‌شود که با این کار مجموع روکش آسفالت مسیر به ۵۴ کیلومتر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: برای تأمین هزینه روکش آسفالت مسیر ۱۲ کیلومتری به همراه تأمین سایر تجهیزات از جمله گاردریل، ابنیه فنی، تابلو و علائم و سایر موارد حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ۸ کیلومتر باقیمانده این مسیر در محدوده رانشی منطقه الموت قرار دارد که باید دو پل بزرگ برای ادامه مسیر احداث شود تا کار به سرانجام برسد.

بی‌نیاز یادآور شد: در این زمینه برای احداث دو دستگاه پل و یک تقاطع در کیلومتر صفر در منطقه حصار خروان مناقصه برگزار شده است و بزودی با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: برآورد اولیه و کنونی ساخت دو دستگاه پل بزرگ و یک تقاطع بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان است که امیدواریم قرارگاه خاتم نیز در بخشی از پروژه وارد مشارکت شود تا کار‌ها شتاب گیرد.

نظر شما