شناسهٔ خبر: 41496207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر مرکز پایش و راهبری منطقه جنوب کشور تاکید کرد

نقش موثر مردم در جلوگیری از هدر رفت نیروی برق

توکلی گفت: ظرفیت تولید و انتقال برق در تمام کشورها و به ویژه در فصول پر بار، محدود است و مردم به عنوان صاحبان اصلی صنعت برق در جلوگیری از هدر رفتن این انرژی پر ارزش نقش موثر و کارآمدی ایفا می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ، «مهدی توکلی»، امروز (سه شنبه 31 تیر) با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف برق در روزهای اخیر به خبرنگاران گفت: مسلما با افزایش دما، میزان مصرف برق توسط شهروندان افزایش می یابد.

مدیر مرکز پایش و راهبری منطقه جنوب کشور افزود: اما لازم است تا مشترکان در این وضعیت به مصرف بهینه برق توجه داشته باشند و با اعمال مدیریت لازم به صرفه جویی در مصرف بپردازند.

وی اضافه کرد: هوشیاری اجتماعی و مشارکت مردمی، راهبرد تامین نیاز مشترکین برق در استان به شمار می رود که این مشارکت در روزهای آینده که روزهای گرم و پر مصرفی است، اهمیت ویژه ای دارد.

توکلی با دعوت از مشترکین استان های فارس و بوشهر به مدیریت مصرف برق بیان کرد: افزایش دما باعث کاهش میزان بازدهی نیروگاه ها و تجهیزات انتقال و توزیع انرژی برق می شود و صرفه جویی شهروندان نقش مهمی در تامین و توزیع برق دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید و انتقال برق در تمام کشورها و به ویژه در فصول پر بار، محدود است و مردم به عنوان صاحبان اصلی صنعت برق در جلوگیری از هدر رفتن این انرژی پر ارزش نقش موثر و کارآمدی ایفا می کنند.

توکلی با تاکید بر بحران کرونا و اهمیت صنعت برق در شرایط حاضر عنوان کرد: صرفه جویی مشترکان به بیمارستان ها که در شرایط کنونی به برق نیاز مبرم دارند نیز کمک می کند.

وی اعلام کرد: برای مصرف بهینه برق، قرار دادن کولر آبی بر روی دور کند، قراردادن دمای کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار به مشترکان توصیه می شود.

توکلی افزود: از ۱۲ظهر تا ۱۸ بعد از ظهر، زمان اوج مصرف است که باید برای کاهش استفاده از وسایل برقی مانند لباسشویی، اتو و ...  مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: قرار ندادن شارژر تلفن همراه در برق پس از اتمام شارژ و نمونه های ساده دیگر توسط شهروندان در طول شبانه روز در کاهش مصرف برق نقش موثری دارد.

پایان پیام/664

نظر شما