شناسهٔ خبر: 41487613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محفل ادبی هاتف به صورت مجازی شروع به کار کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عنایت ایشان به حوزه شعر و ادبیات و حمایتی که از جریان‌های اصیل ادبی دارند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به ایجاد محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خدیجه معصومی در افتتاحیه محفل ادبی هاتف اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن ابراز خرسندی از حضور شاعران، اهل فرهنگ و علاقمندان در این مراسم اظهار داشت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عنایت ایشان به حوزه شعر و ادبیات و حمایتی که از جریان‌های اصیل ادبی دارند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به ایجاد محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کرده است.

وی ادامه داد: کتاب یک محمل همه جانبه است و تمام علوم بشری را تحت پوشش قرار می‌دهد ولی علقه کتاب و ادبیات علقه‌ای دیرینه است و اغلب شاعران و اهالی قلم و ادب، علاقمندی خود به ادبیات را وامدار کتابخانه‌ها و مطالعه کتاب‌های ادبی می‌دانند.

مدیرکل‌کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امید آن است محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی، منشا خیر فراوان، همدلی و همبستگی بیشتر بین شاعران و نویسندگان و اهالی ادب شود و حضور این عزیزان  درکتابخانه‌های عمومی سبب پرورش نسل جدیدی از شاعران و ادیبان شود.

دبیر محافل ادبی کشور،نغمه مستشارنظامی، نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های علیرضا مختارپور،دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دراین جلسه اظهار داشت: در آذربایجان‌غربی، شاعران گران‌قدری وجود دارد که با تکیه بر این ظرفیت و افتتاح محفل استانی، امید داریم به هدف هر کتابخانه، یک محفل ادبی برسیم.

خاطرنشان می‌شود شعرخوانی توسط حاضرین بخش دیگری از این برنامه بود و علی داوودی، فریبا یوسفی، حیاتلو، سجاد صافی، مصطفی قلیزاده علیار، سیدتیمور جامعی از جمله شاعران حاضر در این نشست بودند که به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما