شناسهٔ خبر: 41484099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امانی مطرح کرد:

تعطیلی مراکز عرضه دام زنده شهرداری

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران نیز امسال در خصوص اماکنی که هر ساله در آنها عرضه دام زنده داشت و امسال تعطیل شده اطلاع رسانی نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهربانو امانی در جریان دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: با توجه به اینکه امسال مناسک حج تعطیل است، شهرداری هر ساله در آستانه عید قربان 24 مرکز عرضه دام را مجهز می کرد و امروز ستاد کرونا مصوبه ای دارد که دام عرضه نشود و  به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت های درون و برون شهری و مخاطرات موجود در محل های عرضه دام مراسم قربانی امسال به شکل سنوات گذشته برگزار نشود و در قالب کمک های مومنانه و با اخذ اجازه مراجع و دفاتر مراجع و به اشکال دیگر انجام شود.

امانی گفت: نگرانی و دغدغه من این است که هیچ صحبتی در این باره از رسانه ملی ندیدم. در ارتباط با روز طبیعت اقدامات خوبی شد و مردم توجه کردند و بیرون نیامدند، یکی از موارد بسیار خوب بود و همه دست به دست هم دادند و آگاهی رسانی کردند، اما به رغم تعطیلی مناسک حج اطلاع رسانی نشده و تقاضا دارم به این مساله توجه شود. 

در ادامه هاشمی خطاب به امانی گفت: شما نگران گوسفندها هستید و یا آدم ها؟ امانی در پاسخ گفت: من نگران آدمها هستم. شوخی هایی که می کنید تبدیل به بحث هایی در رسانه ها می شود. 

هاشمی در پاسخ گفت: من نفهمیدم مردم گوسفند ذبح کنند یا نه. 

امانی گفت: وقتی مناسک حج تعطیل است، لذا ستاد مقابله با کرونا مصوبه ای در این خصوص دارد باید رسانه ملی و نهادهای مختلف در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشند. شبکه کشورهای مسلمان 20 روز است که این اطلاع رسانی را انجام می دهند که مردم قربانی نکنند و رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهند لذا من نگران جان مردم هستم.

او گفت: شهرداری تهران نیز امسال در خصوص اماکنی که هر ساله در آنها عرضه دام زنده داشت و امسال تعطیل شده اطلاع رسانی نداشته است.خیلی ها نگران دام و گوسفند هستند، اما من نگران جان مردم هستم.

هاشمی در پاسخ گفت:  امکان دارد تعدادی از مردم در خانه هایشان این کار را انجام دهند. بعضی نذر دارند و باید بررسی میدانی انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما