شناسهٔ خبر: 41483942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حزب سوری در لبنان: مقاومت علیه اشغالگر حق مشروع ملت‌هاست

حزب قومی-اجتماعی سوریه در لبنان در بیانیه‌ای ضمن اشاره به دستاوردهای مقاومت در لبنان اعلام کرد، مقاومت حق مشروع هر ملتی است که سرزمینش اشغال یا حقوقش غصب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب قومی-اجتماعی سوریه در لبنان در سی و هشتمین سالروز تأسیس «جبهه مقاومت ملی لبنان» توسط این حزب به همراه برخی احزاب لبنانی دیگر (در ۲۱ ژوئیه ۱۹۸۲) بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در این بیانیه آمده است: مقاومت علیه اشغالگر و و تجاوز، حق مشروع هر ملتی است که سرزمینش اشغال و حقوقش غصب شده است. آنچه مقاومت را متمایز  و آن را به گزینه‌ای ثابت و ریشه‌دار تبدیل می‌کند برتری اهداف و فداکاری‌ها در راه دفاع از سرزمین، حاکمیت و کرامت است. مقاومت در نظر ما، گزینه‌ای راسخ و جانبداری مطلق از حق و کرامت ملی است؛ هر ملتی که اشغالگری و تجاوز را بپذیرد کرامتی نخواهد داشت.

حزب قومی-اجتماعی سوریه در ادامه افزود، هدف گرفتن مقاومت از سوی دشمن و مزدوران آن هیچ زمانی متوقف نشده و این توطئه همواره ادامه داشته است بویژه پس از آنکه مقاومت، دشمن را ناچار به خروج از بخش‌های  زیادی از لبنان در سال ۲۰۰۰ کرد.

در ادامه این بیانیه آمده، خطرناک‌ترین چیزی که مقاومت در لبنان با آن روبرو شد جنگ دشمن صهیونیستی علیه لبنان در ژوئیه ۲۰۰۶ با حمایت آمریکایی-غربی بود که با هدف نابودی مقاومت انجام شد اما مقاومت با اراده و ایستادگی، شکست را به دشمن تحمیل و معادله بازدارندگی را تثبیت کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما