نیلوفر ساسانی / «غصه نخور یاکریم دوباره پر میگیری/ اگه بشی ناامید به دست غم میمیری» آوازخوانیاش در سکانس عیادت هاشم آقا و «متهم گریخت» اولین حضور به یادماندنی او در قاب تلویزیون بود. کشف تازه رضا عطاران، کارگردانی که خیلی از نابازیگران را به شهرت رسانده، از همان قسمت اول به خاطر تن صدا و لحن کلامش، شیوه خاص ادای کلمات و میمیک ویژه اش در نگاه مخاطب نشست. شانس او را به عرصه بازیگری کشانده بود و همکاری با سریال محبوب رمضانی شبکه سه سیما تضمینی بر این خوششانسی بود. آن طور که خودش تعریف میکند با پسرش به دفتر رضا عطاران رفته بود تا پسرش برای بازیگری تست بدهد اما به جای پسر، پدر رضایت عطاران را جلب میکند و این گونه احمد پورمخبر «مش قربون» «متهم گریخت» میشود. عطاران از پورمخبر انتظار بازی نداشته و از او میخواهد خودش باشد و پورمخبر همین نقش را دو سال بعد با سریال نوروزی «ترش و شیرین» تکرار میکند. او اگرچه بواسطه همکاری با رضا عطاران و طنازیهای خاص این کارگردان به شهرت میرسد اما شروع بازیگری اش چند سکانس کوتاه در فیلم «بچههای آسمان» مجید مجیدی است. در این همکاری هم خوشاقبالی و البته شیرینی ذاتی شخصیت پورمخبر دخیل بوده: «آقای مجیدی تو محله ما فیلمبرداری داشت، منم برای تماشا رفته بودم که یکی از بچهها گفت یک دهن آواز بخون تا خستگی گروه رفع بشه، نگو همون خوندن به درد فیلم میخوره.» با وجود این اما این محبوبیت «ترش و شیرین» عطاران بود که پای احمد پورمخبر را با فیلم «زنها فرشتهاند» شهرام شاه حسینی به شکل جدی تر به سینما باز کرد. «خروس جنگی» مسعود اطیابی، «ده رقمی» همایون اسعدیان، «توفیق اجباری» محمد حسین لطیفی، «اخراجیها» مسعود دهنمکی و... ادامه فعالیت او در همین مسیر بود. پورمخبر همزمان در تلویزیون هم حضور فعالی داشت و با سریالهای پرمخاطب «بزنگاه» رضا عطاران و «راه در رو» سعید آقاخانی و «همسایهها» مهران غفوریان همکاری کرد. در دورهای که تب ساخت آثار کمدی نازل در سینما با رویگردانی مخاطب و انتقاد جدی منتقدان فروکش کرد فرصت بازیگری برای احمد پورمخبر هم کمتر شد. پسر احمد پورمخبر البته در همان ایام دلیل دوری پدرش از سینما را بدقولی تهیهکنندگان و عدم پرداخت دستمزدهای هرچند ناچیز عنوان کرد: «30 عدد چک برگشتی که هرکدام مبالغ مختلفی دارد در دست ماست که هنوز توسط تهیهکنندگان محترم پاس نشده است.» نام این بازیگر خردادماه سال گذشته با پخش ویدئویی در فضای مجازی و انتشار شایعاتی مبنی بر امرار معاش او از طریق بساط دستفروشی سرزبانها افتاد که البته با تکذیب فرزندان او همراه بود. از آن روز دیگر خبری از احمد پورمخبر در فضای مجازی و رسمی نبود تا اینکه روز گذشته رضا عطاران در پست اینستاگرامی از فوت این بازیگر در سن 80 سالگی خبر داد. طبق گفته فرزند پورمخبر، او حدود یک ماه در کما بود تا اینکه صبح روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه آرام گرفت و به فاصله کمتر از یک ماه از درگذشت سیروس گرجستانی، مش قربون هم به هاشم آقا متهم گریخت، پیوست. پورمخبر که زاده سال ۱۳۱۹ در تهران و بازنشسته ارتش بود، رویای خوانندگی هم داشت. او در اظهارنظری جالب عنوان کرده که «عمر دست خداست. آدم تا زنده است، باید امید داشته باشد. آمدیم زد و آلبوم من هم گرفت. برای خدا کاری ندارد. اوستا کریم بزرگ است.»
احمد پورمخبر درگذشت
صاحبخبر -
نیلوفر ساسانی / «غصه نخور یاکریم دوباره پر میگیری/ اگه بشی ناامید به دست غم میمیری» آوازخوانیاش در سکانس عیادت هاشم آقا و «متهم گریخت» اولین حضور به یادماندنی او در قاب تلویزیون بود. کشف تازه رضا عطاران، کارگردانی که خیلی از نابازیگران را به شهرت رسانده، از همان قسمت اول به خاطر تن صدا و لحن کلامش، شیوه خاص ادای کلمات و میمیک ویژه اش در نگاه مخاطب نشست. شانس او را به عرصه بازیگری کشانده بود و همکاری با سریال محبوب رمضانی شبکه سه سیما تضمینی بر این خوششانسی بود. آن طور که خودش تعریف میکند با پسرش به دفتر رضا عطاران رفته بود تا پسرش برای بازیگری تست بدهد اما به جای پسر، پدر رضایت عطاران را جلب میکند و این گونه احمد پورمخبر «مش قربون» «متهم گریخت» میشود. عطاران از پورمخبر انتظار بازی نداشته و از او میخواهد خودش باشد و پورمخبر همین نقش را دو سال بعد با سریال نوروزی «ترش و شیرین» تکرار میکند. او اگرچه بواسطه همکاری با رضا عطاران و طنازیهای خاص این کارگردان به شهرت میرسد اما شروع بازیگری اش چند سکانس کوتاه در فیلم «بچههای آسمان» مجید مجیدی است. در این همکاری هم خوشاقبالی و البته شیرینی ذاتی شخصیت پورمخبر دخیل بوده: «آقای مجیدی تو محله ما فیلمبرداری داشت، منم برای تماشا رفته بودم که یکی از بچهها گفت یک دهن آواز بخون تا خستگی گروه رفع بشه، نگو همون خوندن به درد فیلم میخوره.» با وجود این اما این محبوبیت «ترش و شیرین» عطاران بود که پای احمد پورمخبر را با فیلم «زنها فرشتهاند» شهرام شاه حسینی به شکل جدی تر به سینما باز کرد. «خروس جنگی» مسعود اطیابی، «ده رقمی» همایون اسعدیان، «توفیق اجباری» محمد حسین لطیفی، «اخراجیها» مسعود دهنمکی و... ادامه فعالیت او در همین مسیر بود. پورمخبر همزمان در تلویزیون هم حضور فعالی داشت و با سریالهای پرمخاطب «بزنگاه» رضا عطاران و «راه در رو» سعید آقاخانی و «همسایهها» مهران غفوریان همکاری کرد. در دورهای که تب ساخت آثار کمدی نازل در سینما با رویگردانی مخاطب و انتقاد جدی منتقدان فروکش کرد فرصت بازیگری برای احمد پورمخبر هم کمتر شد. پسر احمد پورمخبر البته در همان ایام دلیل دوری پدرش از سینما را بدقولی تهیهکنندگان و عدم پرداخت دستمزدهای هرچند ناچیز عنوان کرد: «30 عدد چک برگشتی که هرکدام مبالغ مختلفی دارد در دست ماست که هنوز توسط تهیهکنندگان محترم پاس نشده است.» نام این بازیگر خردادماه سال گذشته با پخش ویدئویی در فضای مجازی و انتشار شایعاتی مبنی بر امرار معاش او از طریق بساط دستفروشی سرزبانها افتاد که البته با تکذیب فرزندان او همراه بود. از آن روز دیگر خبری از احمد پورمخبر در فضای مجازی و رسمی نبود تا اینکه روز گذشته رضا عطاران در پست اینستاگرامی از فوت این بازیگر در سن 80 سالگی خبر داد. طبق گفته فرزند پورمخبر، او حدود یک ماه در کما بود تا اینکه صبح روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه آرام گرفت و به فاصله کمتر از یک ماه از درگذشت سیروس گرجستانی، مش قربون هم به هاشم آقا متهم گریخت، پیوست. پورمخبر که زاده سال ۱۳۱۹ در تهران و بازنشسته ارتش بود، رویای خوانندگی هم داشت. او در اظهارنظری جالب عنوان کرده که «عمر دست خداست. آدم تا زنده است، باید امید داشته باشد. آمدیم زد و آلبوم من هم گرفت. برای خدا کاری ندارد. اوستا کریم بزرگ است.»∎
نیلوفر ساسانی / «غصه نخور یاکریم دوباره پر میگیری/ اگه بشی ناامید به دست غم میمیری» آوازخوانیاش در سکانس عیادت هاشم آقا و «متهم گریخت» اولین حضور به یادماندنی او در قاب تلویزیون بود. کشف تازه رضا عطاران، کارگردانی که خیلی از نابازیگران را به شهرت رسانده، از همان قسمت اول به خاطر تن صدا و لحن کلامش، شیوه خاص ادای کلمات و میمیک ویژه اش در نگاه مخاطب نشست. شانس او را به عرصه بازیگری کشانده بود و همکاری با سریال محبوب رمضانی شبکه سه سیما تضمینی بر این خوششانسی بود. آن طور که خودش تعریف میکند با پسرش به دفتر رضا عطاران رفته بود تا پسرش برای بازیگری تست بدهد اما به جای پسر، پدر رضایت عطاران را جلب میکند و این گونه احمد پورمخبر «مش قربون» «متهم گریخت» میشود. عطاران از پورمخبر انتظار بازی نداشته و از او میخواهد خودش باشد و پورمخبر همین نقش را دو سال بعد با سریال نوروزی «ترش و شیرین» تکرار میکند. او اگرچه بواسطه همکاری با رضا عطاران و طنازیهای خاص این کارگردان به شهرت میرسد اما شروع بازیگری اش چند سکانس کوتاه در فیلم «بچههای آسمان» مجید مجیدی است. در این همکاری هم خوشاقبالی و البته شیرینی ذاتی شخصیت پورمخبر دخیل بوده: «آقای مجیدی تو محله ما فیلمبرداری داشت، منم برای تماشا رفته بودم که یکی از بچهها گفت یک دهن آواز بخون تا خستگی گروه رفع بشه، نگو همون خوندن به درد فیلم میخوره.» با وجود این اما این محبوبیت «ترش و شیرین» عطاران بود که پای احمد پورمخبر را با فیلم «زنها فرشتهاند» شهرام شاه حسینی به شکل جدی تر به سینما باز کرد. «خروس جنگی» مسعود اطیابی، «ده رقمی» همایون اسعدیان، «توفیق اجباری» محمد حسین لطیفی، «اخراجیها» مسعود دهنمکی و... ادامه فعالیت او در همین مسیر بود. پورمخبر همزمان در تلویزیون هم حضور فعالی داشت و با سریالهای پرمخاطب «بزنگاه» رضا عطاران و «راه در رو» سعید آقاخانی و «همسایهها» مهران غفوریان همکاری کرد. در دورهای که تب ساخت آثار کمدی نازل در سینما با رویگردانی مخاطب و انتقاد جدی منتقدان فروکش کرد فرصت بازیگری برای احمد پورمخبر هم کمتر شد. پسر احمد پورمخبر البته در همان ایام دلیل دوری پدرش از سینما را بدقولی تهیهکنندگان و عدم پرداخت دستمزدهای هرچند ناچیز عنوان کرد: «30 عدد چک برگشتی که هرکدام مبالغ مختلفی دارد در دست ماست که هنوز توسط تهیهکنندگان محترم پاس نشده است.» نام این بازیگر خردادماه سال گذشته با پخش ویدئویی در فضای مجازی و انتشار شایعاتی مبنی بر امرار معاش او از طریق بساط دستفروشی سرزبانها افتاد که البته با تکذیب فرزندان او همراه بود. از آن روز دیگر خبری از احمد پورمخبر در فضای مجازی و رسمی نبود تا اینکه روز گذشته رضا عطاران در پست اینستاگرامی از فوت این بازیگر در سن 80 سالگی خبر داد. طبق گفته فرزند پورمخبر، او حدود یک ماه در کما بود تا اینکه صبح روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه آرام گرفت و به فاصله کمتر از یک ماه از درگذشت سیروس گرجستانی، مش قربون هم به هاشم آقا متهم گریخت، پیوست. پورمخبر که زاده سال ۱۳۱۹ در تهران و بازنشسته ارتش بود، رویای خوانندگی هم داشت. او در اظهارنظری جالب عنوان کرده که «عمر دست خداست. آدم تا زنده است، باید امید داشته باشد. آمدیم زد و آلبوم من هم گرفت. برای خدا کاری ندارد. اوستا کریم بزرگ است.»
نظر شما