شناسهٔ خبر: 41473569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توافق فتح و حماس درباره برگزاری جشنواره مشترک برای مقابله با طرح الحاق

حمید محمدطاهری

دو جنبش فتح و حماس فلسطین از توافق میان خود برای برگزاری یک جشنواره ملی مشترک در غزه به منظور مقابله با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری و طرح موسوم به "معامله قرن" آمریکا خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح درباره این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره یک ایستگاه تاریخی برای نمایان کردن موضع یکپارچه فلسطین برای مقابله با طرح از بین بردن مسأله فلسطین از طریق طرح الحاق و "معامله قرن" است.

وی در این باره گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران ملی در جریان این جشنواره سخنرانی خواهند کرد و "احمد حلس" عضو کمیته مرکزی فتح موظف به ادامه توافق درباره مکانیزم و تعیین زمان و مکان برگزاری این جشنواره شده است.

الرجوب در ادامه بر اهمیت رساندن صدای یکپارچه ملت فلسطین به گوش جهانیان، پایبندی به تأسیس کشور مستقل فلسطین در قدس و بازگشت آوارگان فلسطینی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

در مقابل، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این باره گفت: به منظور تکمیل متحد کردن تلاش‌ها برای مقابله با طرح الحاق و معامله قرن درباره برگزاری یک جشنواره مرکزی در نوار غزه طی چند روز آتی توافق شد.

وی افزود، این جشنواره با حضور نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطین و مشارکت بین‌المللی رسمی برگزار خواهد شد و محمود عباس و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان آن سخنرانی خواهند کرد.

الحیه ادامه داد: این جشنواره به منظور تأکید بر موضع یکپارچه تمامی ملت فلسطین علیه طرح الحاق و معامله قرن و تمامی توطئه‌هایی برگزار می‌شود که مسأله ملت ما و حقوق تاریخی‌شان را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما