معاون وزیر راه و شهرسازی و معاونت ساخت و توسعه راه آهن و هیات همراه امروز (دوشنبه، ۳۰ تیرماه) از خط تولید ذوب آهن اصفهان و کارگاه تولید ریل این شرکت بازدید کردند.
عباس خطیبی در این دیدار با قدردانی از همه تلاشگران ذوب آهن اصفهان که در راستای تولید ریل ملی و خودکفایی کشور نسبت به تامین این کالای استراتژیک تلاش کردند، گفت: در سال ۹۷ صحبت از ریل ملی مطرح شد و هم اکنون که در سال ۹۸ قرار داریم مصرف ریل ما در پروژه های مختلف کشور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ذوب آهن اصفهان تامین می شود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن تصریح کرد: کیفیت ریل تولید شده در ذوب آهن مورد تایید است زیرا این محصول براساس سخت ترین استانداردهای روز دنیا تولید می شود.
وی گفت: نخستین ریل ذوب آهن در راه آهن میانه - بستان آباد نصب شد و در محورهای میانه- اردبیل،همدان -سنندج، چابهار -زاهدان و همچنین رشت- کاسپین که حداکثر تا یک ماه دیگر ریل گذاری آنجا نیز آغاز می شود از این محصول دارای ارزش افزوده بالا استفاده می شود.
خطیبی اظهار کرد: با توجه به کیفیت، ظرفیت و توان تولید ریل در این شرکت، صلاح بر این است که متکی به تولید داخل باشیم و این مهم یک ارزش برای ما تلقی می شود زیرا انقلاب بزرگی را در زیر ساخت های حمل و نقل کشور رقم زد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن اضافه کرد: شرکت ساخت، حدود ۵۰ هزار تن ریل نیاز دارد، اما در کل کشور پیش بینی می شود که تا ۱۰۰ هزار تن ریل در سال مورد نیاز باشد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این دیدار گفت: انصافاً تولید ریل در این شرکت مرهون حمایت های وزارت راه و شهرسازی است و خوشبختانه محدودیتی از نظر کمی، کیفی و تنوع تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نداریم.
منصور یزدی زاده با اشاره به اینکه نخستین نمونه از ریل سوزن هم امیدواریم در شهریورماه به تولید برسد، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تولید سایر محصولات را در کنار ریل ادامه بدهیم، توان تولید این محصول تا ۲۰۰ هزار تن وجود دارد، اما در صورت توقف تولید سایر محصولات، ذوب آهن اصفهان توان تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را دارا است.
انتهای پیام