شناسهٔ خبر: 41468033 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ استان و یک کلانشهر در محدوده قرمز مصرف برق

تهران - ایرنا - انتشار نقشه مصرف برق کشور نشان داد که هم اکنون ۶ استان و یک کلانشهر در محدوده قرمز و ۱۳ استان و ۵ کلانشهر در محدوده زرد قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بررسی نقشه مصرف برق امروز (۳۰ تیر) حاکی از آن است که در حال حاضر استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و کلانشهر مشهد در محدوده قرمز مصرف برق قرار دارند.
هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می‌توانند با کاهش تنها ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امکان بهره‌مندی همه مردم به‌ویژه هم‌وطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

 استان‌های خراسان رضوی، سمنان، تهران، گیلان، قزوین، زنجان، قم، آذربایجان غربی، یزد، لرستان، ایلام، منطقه جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان و کلانشهرهای تهران، شیراز، اهواز، اصفهان و تبریز نیز در محدوده زرد مصرفی قرار دارند.
هم‌وطنان ساکن در این مناطق  نیز می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.
همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند در کولرهای آبی است می‌توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض خود تاثیر بسزایی داشته باشند.
همچنین استفاده نکردن از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به‌شمار می‌رود.

نظر شما