شناسهٔ خبر: 41466722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بیماران کرونایی ۱۴ هزار تخت بیمارستانی را اشغال کرده‌اند

ایرنا نوشت: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۱۱۰ هزار تخت بیمارستانی کشور ۱۴ هزار تخت بستری و ۳۸۰۰ تخت آی سی یو در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است.

صاحب‌خبر -

قاسم جان بابایی روز دوشنبه در حاشیه اجلاس آنلاین روسای دانشگاههای علوم پزشکی در وزارت بهداشت افزود: از نظر تخت بیمارستانی در کشور برای درمان بیماران کمبود و مشکلی نداریم. در استانهایی مثل خوزستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، میزان بیماران بستری به رو به کاهش است و نگرانی نداریم البته در برخی استانها مانند فارس، خراسان رضوی و مازندران و تا حدی تهران روند افزایشی بیماران را داریم.

وی ادامه داد: نمی دانیم این روند افزایش بیماران کرونا تا کی ادامه دارد اما در هر صورت به رفتار مردم و میزان استفاده از ماسک، در خانه ماندن و رعایت فاصله فیزیکی بستگی دارد. هنوز ۱۰۰ درصد مردم ماسک نمی زنند و در برخی استانها زیر ۵۰ درصد است، با این وضعیت بار بیماری کرونا افزایش می یابد.

معاون وزیر بهداشت گفت: در تهران و هیچ استانی فعلا مشکل تامین تخت برای بستری بیماران نداریم، هدف اصلی کاهش میزان مرگ و میر مبتلایان به کروناست که خوشبختانه با فداکاری مراقبت خوب بیمارستانی محقق شده است اما مشکل کنونی تامین نیروی انسانی و خستگی کادر بیمارستانهاست.

وی افزود: فعلا با کمک دولت از صندوق ذخیره ارزی مشکلی در تامین مایحتاج بیمارستانها نداریم اما امیدواریم با اجرای مصوبه و ابلاغیه جدید وزیر بهداشت برای آزاد شدن دانشجویان سال آخر پرستاری و حداقل سه هزار پزشک متخصص و نیز پزشکان عمومی طرحی به مراکز درمانی و با افزایش این نیروهای تازه نفس بتوانیم بخشی از کمبود نیرو و خستگی کادر بیمارستانها را جبران کنیم.

جان بابایی ادامه داد: همه بیمارستانها برای پذیرش بیماران کرونا آمادگی دارند اما قرار است بیمارستانهای کرونایی را از غیر کرونایی جدا کنیم و البته با حمایت بیمه های تکمیلی از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی نیز برای پذیرش و درمان این بیماران در صورتی که مشکل مالی نداشته باشند استفاده می کنیم.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به ایرنا درباره هزینه درمان کرونا گفت: از بیمارانی که با سیستم ارجاع وزارت بهداشت بستری می شوند فقط پنج درصد هزینه های درمان و بستری گرفته می شود و افرادی خودشان به بیمارستان مراجعه می کنند و بستری می شوند ۱۰ درصد فرانشیز می پردازند و اگر افراد نیازمند توان پرداخت این هزینه را هم نداشته باشند، مددکاری بیمارستان به آنها کمک می کند.

وی افزود: برخی بیماران نیز که با مدیریت سیستم هدایت بیماران دانشگاههای علوم پزشکی به بیمارستانهای خصوصی ارجاع می شوند نیز مورد حمایت وزارت بهداشت قرار می گیرند.

۴۷۲۳۱

نظر شما