شناسهٔ خبر: 41464690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با سرعت عمل و مهارت کارشناسان اورژانس 115،

مرد 55 ساله ي خرمشهري از مرگ حتمي نجات يافت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-

سرپرست مرکز مدیریت جوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مرد 55 ساله ی خرمشهری که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود با سرعت عمل و مهارت پرسنل اورژانس 115 به زندگی دوباره بازگشت.

امین منصوربیگی در گفتگو با خبرنگار آریا در آبادان اظهار کرد: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس 115 آبادان در ساعت 09:06 گزارشی مبنی بر درخواست کمک برای مردی 55ساله و فاقد هوشیاری در خیابان مولوی خرمشهر دریافت شد.

وی گفت: پس از این تماس به طور سریع تکنسین‌ها باقر طاهرپور و محمد اسماعیلی از پایگاه شهری 2 خرمشهر با طی فاصله زمانی کمتر از 4 دقیقه بر بالین بیمار مذکور حاضر شدند.

وی افزود: پس از رسیدن کارشناسان فوریت‌های پزشکی بر بالین بیمار بررسی‌ها حاکی از ایست قلبی بیمار بود و بنابراین بدون فوت وقت عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت عمل و مهارت تکنسین‌های اورژانس 115، بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

سرپرست مرکز مدیریت جوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: پس از بازگشت علائم حیاتی بیمار، او جهت انجام اقدامات درمانی و بررسی بیشتر توسط آمبولانس فوریت های پزشکی به بیمارستان ولیعصر خرمشهر منتقل شد.

منصوربیگی گفت: این عملیات موفق مورد تایید مینا خرم نسب پزشک اورژانس بیمارستان قرار گرفت و به صورت کتبی از تلاش پرسنل فوریت های پزشکی قدردانی کردند.

نظر شما