شناسهٔ خبر: 41459297 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

حركت مصرف برق روي لبه مرز؛

ركوردشكني پياپي مصرف برق در کشور

روح‌الله حمیدیان

با افزايش دماي هوا در کشور، ركورد مصرف برق براي دومين روز متوالي شكسته شد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ركورد پيك مصرف برق روز گذشته با وجود اجراي همه برنامه‌هاي مديريت بار، دوباره شكست و به 58 هزار و 252 مگاوات رسيد.
بر اساس اين گزارش، در حالي كه بيشترين ميزان لحظه‌اي مصرف برق ثبت شده در سال گذشته 57 هزار و 681 مگاوات بود، روز گذشته (29 تيرماه) به 58 هزار و 252 مگاوات رسيد كه تاكنون نسبت به پيك سال گذشته نزديك به يك درصد (571 مگاوات) افزايش نشان مي‌دهد.
سال 98 نيز پيك مصرف برق درتاريخ 31 تيرماه به ثبت رسيد و با توجه به پيش‌بيني‌ها درخصوص گرم‌تر شدن هوا در هفته جاري، احتمال آنكه بيشترين ميزان مصرف برق در همين روزها دوباره به ثبت برسد، بسيار است. با اين حال در صورتي كه مشتركان با به‌كار بستن راهكارهاي ساده و بي‌هزينه مديريت مصرف، با صنعت برق همكاري كنند، مي‌توان شرايط پيش رو را مديريت  و از آن با موفقيت عبور كرد.
اين گزارش حاكي از آن است كه همه هموطنان از ساعت 13 تا 17، با تنظيم درجه كولرهاي گازي روي عدد 24 و استفاده از دور كند در كولرهاي آبي است مي‌توانند در كاهش مصرف برق، پايدار ماندن و جلوگيري از بروز مشكلات احتمالي در شبكه و كمك به كاهش هزينه قبض  خود تاثير بسزايي داشته باشند.
همچنين عدم استفاده از وسايل پرمصرف مانند ماشين‌هاي لباسشويي و ظرفشويي، اتو و جاروبرقي در ساعات پيك شبكه از ديگر راهكارهاي كاهش مصرف برق به‌شمار مي‌رود.

نظر شما