شناسهٔ خبر: 41451003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش سردار جلالی به تهدید ترامپ

خانه ملت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: زیرساخت‌های پدافندی ایران از وضعیت امنیت نسبی و مناسب برخوردار است اما تهدید ارتش آمریکا تهدید جنگی است که در لایه‌های دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به دستور محرمانه رئیس جمهور آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) برای حمله سایبری به ایران، گفت: زیرساخت‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت امنیت نسبی و مناسب برخوردار است اما تهدید ارتش آمریکا تهدید جنگی است که در لایه‌های دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی عنوان کرد سازماندهی قرارگاه پدافند هسته‌ای

وی با تاکید بر اینکه امنیت فعلی زیرساخت‌های پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی مناسب و خوب است، افزود: آمریکایی‌ها خود این نوع تهدید حمله به زیرساخت‌های کشور را حملات جنگی محسوب می‌کنند و در راهبردهایی عملیاتی خود آنها را دنبال می‌کنند لذا شورای عالی امنیت ملی باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و پاسخ جدی به آنها دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به شبهاتی که در ارتباط با آتش سوزی جنگل‌ها و برخی از نیروگاه‌ها، گفت: ما در حوزه امنیت سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع داریم و اکثر این آتش سوزی‌ها در حوزه ایمنی رخ داده است. لذا حمله سایبری اتفاق نیفتاده است و به دلیل عدم رعایت ملاحظات ایمنی شاهد چنین حوادثی بودیم.

سردار جلالی با اشاره به بررسی بخش عمده این حوادث، گفت: ریشه هیچ کدام از این حوادث امنیتی نبوده است، متأسفانه برخی از رسانه‌ها این شبهات را به وجود آوردند و به اشتباه ذهن مردم را درگیر کردند. حال آنکه بسیاری از این حوادث ریشه امنیتی ندارند و ضعف‌های ایمنی موجب بروز این رخدادها شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ارتباط با حادثه سایت هسته‌ای نطنز گفت: این حادثه مجزا از دیگر حوادث است. سازمان پدافند غیرعامل گزارش بررسی‌های خود را به شورای عالی امنیت ملی ارائه کرده و دیبرخانه این شورا قرار است به جمع بندی موضوع حادثه بپردازد.

نظر شما