شناسهٔ خبر: 41439642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور در آيين انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش؛

كاهش نرخ فاصله بين دختران با پسران بازمانده از تحصيل نشان از تلاش‌های آموزش و پرورش است

معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور در آيين انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به كاهش نرخ فاصله بين دختران با پسران بازمانده از تحصيل اظهار كرد: تلاش‌هاي آموزش و پرورش منجر به افزايش نرخ پوشش تحصيلي دختران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش ‌و پرورش، معصومه ابتكار در ديدار با وزير و جمعي از اعضاي شوراي معاونان آموزش‌وپرورش، اظهار كرد: در سال‌هاي اخير همكاري‌هاي مؤثري بين دو دستگاه وجود داشته است.  براساس تأكيد رهبر معظم انقلاب، دولت تا لحظه آخر تلاش‌هاي خود را انجام خواهد داد لذا يكي از فعاليت‌هاي ما همكاري با آموزش‌ و پرورش در زمينه‌هاي مشترك است كه همچنان در دستور كار قرار خواهد داشت.

وي بر لزوم  تقويت ارتباط بين پدر و مادر و ساير اعضاي خانواده تأكيد و عنوان كرد: موضوع مهارت‌هاي ارتباطي و تحكيم خانواده همواره بايد در برنامه‌ها موردتوجه قرارگيرد.

ابتكار با اشاره به آيات قرآن مجيد اظهاركرد: مسئله عفاف و حجاب فقط مربوط به دختران نيست لذا اگر آموزش‌وپرورش برنامه‌اي در اين خصوص دارد بايد شامل پسران نيز باشد.

وي ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب  مربوط به‌ كل جامعه است لذا بايد آموزش‌هاي لازم به پسران داده شود تا رفتار مناسبي با دختران داشته باشند.

 معاون رئيس‌جمهور در امور زنان افزود: گفتگوي بين نسلي مي‌تواند موضوعش عفاف و حجاب در پسران نيز باشد لذا مباني گفتگوي بين نسلي در معاونت امور زنان و  خانواده رياست جمهوري كارشده است و سعي كرديم برنامه‌اي علمي و مستند در اين زمينه ارائه دهيم.

وي به ديدگاه خوب وزير آموزش‌وپرورش در خصوص دختران اشاره كرد و افزود: اميدوارم براي نيل به اهداف نظام بتوانيم بيش‌ازپيش گام برداريم.

ابتكار گفت: شاخص‌هاي هشتگانه عدالت جنسيتي درسال ۹۶ با حضور رئيس‌جمهور تصويب شد و اكنون به عنوان دستورالعملي براي كار در حوزه زنان و دختران و توسعه عدالت جنسيتي است.

وي افزود: ۳۱ سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده وجود دارد لذا هراستان مي‌تواند يكي از برنامه‌هاي اصلي را در دستور كار قرار دهد؛ بنابراين براي اجرايي شدن سند ارتقاي زنان نيازمند همكاري آموزش‌وپرورش هستيم.

معاون رئيس‌جمهور در امور زنان تصريح كرد: براساس آمار و ارقام فاصله دختران بازمانده از تحصيل با پسران بازمانده از تحصيل بسيار كاهش‌يافته است و اين موضوع نشانه تلاش‌هاي ما براي برقراري عدالت جنسيتي است.

 وي اضافه كرد: مهارت‌هاي ارتباطي مي‌تواند براي داشتن زندگي مفيد به دختران كمك كند، لذا براي ارتقا سطح تاب‌آوري در برابر آسيب‌هاي اجتماعي در بين زنان و دختران و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي تلاش مي‌كنيم لذا كاهش خودكشي در بين دختران از دستاوردهاي خوب در اين حوزه است.

عضو كابينه تدبير و اميد خاطرنشان كرد: ضروري است براي فعاليت‌هاي مشترك معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و آموزش‌وپرورش، پيوست‌هاي رسانه‌اي داشته باشيم تا بتوانيم گزارش‌هاي خوبي در پايان دولت به مردم ارائه دهيم.

وي ادامه داد: در دولت دوازدهم ۱۶موافقت‌نامه با ساير دستگاه‌ها داشتيم كه بيشترين آن‌ها ازلحاظ كمي وكيفي با آموزش ‌و پرورش بوده است.

ابتكار گفت؛ توسعه سوادآموزي زنان و دختران عشاير با آموزش۹۰۰۰ نفر، توانمندسازي مدرسان آموزش خانواده، آموزش حقوق كودك به بيش از ۶ هزار نفر، تقويت شيوه‌هاي مهارتي اوليا، توانمندسازي دانشجو معلمان، جذب ۱۴۸۱ دختر و پسر بازمانده از تحصيل طي ۵ سال ازجمله موارد همكاري معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با آموزش‌وپرورش است.

شايان‌ذكر است، در پايان اين نشست مشترك، توافقنامه همكاري بين دو طرف منعقد و به امضا رسيد.

نظر شما