شناسهٔ خبر: 41422594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رشد ۴۵ برابری تولید ماسک و لباس حفاظتی

ایسنا

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تاکید دارد که دانشگاه‌های شیراز، در حوزه‌های مختلف مرجعیت دارند و همواره فعالیت‌های علمی و خلاقانه‌ای را پایه گذاری کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمدرضا شانه‌ساز شنبه ۲۸ تیر در حاشیه رونمایی از نمونه اولیه ونتیلاتور پرتابل در شیراز، با قدردانی از پژوهشگرانی که زمینه استقلال ایران را فراهم کرده‌اند، گفت: طوفانی از خلاقیت و پیشنهادهای علمی در شیراز و فارس جریان دارد.

بیشتر بخوانید:

زنانی که خستگی را خسته کردند +عکس

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در حوزه‌های درمانی و تحقیقات پزشکی است، گفت: تولید نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور پرتابل، یک اقدام ارزشمند و مهم به شمار می‌رود که با کنار هم قرارگرفتن مجموعه‌های سلامت و مهندسی الکترونیک اجرایی شده است.

معاون وزارت بهداشت با اشاره به بحران کرونا ویروس در جهان و تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر علیه ایران، چنین اقداماتی را راهکارهای عملی برای کاهش هرچه بیشتر وابستگی‌ها به سایر کشورها و اتکاء بیشتر به دانشمندان و محققان و کارشناسان داخلی دانست.

شانه‌ساز همچنین از رشد ۴۵ برابری تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در کشور خبر داد و گفت: داروهای درمان کرونا نیز در کوتاه ترین زمان ممکن تولید می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز و دانشکده داروسازی را بسیار توانمند توصیف و ابراز امیدواری کرد که با وجود این مراکز علمی و تحقیقاتی شاهد برداشته شدن گام‌هایی در حوزه غذا،د ارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

شانه‌ساز وظیفه مسئولان را هموار کردن راه محققان دانست و برای صدور مجوز و بسترسازی تولید انبوه دستگاه تنفس مصنوعی پرتابل اعلام آمادگی کرد و گفت: این دستگاه کاربردی و راهگشاست و می‌تواند در کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی تاثیرگذار باشد.

او اضافه کرد: همکاری مجموعه مخابرات، فناوری اطلاعات و حوزه سلامت می تواند فرهنگسازی شود که در این زمینه گام های خوبی برداشته شده که می تواند راه را برای تولید تجهیزات پزشکی باز کند.

شانه ساز تاکید کرد: با وجود این تیم دانشمند و محقق و این توان فکری، می توان به آینده امیدوار بود. در کشور و به ویژه در استان فارس پشتوانه علمی قوی وجود دارد و امید است به زودی مجوزهای لازم برای تولید این محصول از وزارت بهداشت دریافت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور، گفت: در این ایام بسیاری از دستگاه های حیاتی در کشور تولید شد و این دستگاه نیز قابلیت این را داراست که به مرحله تولید انبوه برسد.

نظر شما