شناسهٔ خبر: 41421254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

رهاسازی بیش از 32 هزار بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب خلیل آباد

شبان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 32200 قطعه بچه ماهی در سطح 31 استخر شهرستان خلیل آباد رهاسازی شده و امیدواریم در پایان دوره پرورش از این تعداد میزان 37 تن گوشت ماهی استحصال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: پرورش ماهیان گرمابی  در شهرستان با توجه به پتانسل بالایی که در زمینه استخر های ذخیره آب دارد می تواند بستری مناسبت برای تولید گوشت سفید خانواده های روستایی باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پرورش ماهی در استخرها ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد، خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخر های مذکور علاوه بر کمک به معیشت خانوارهای روستایی باعث غنی شدن آب در امر مصارف کشاورزی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه بیش از 700 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد، تصریح کرد: رها سازی بچه ماهی در حدود 320 استخر طی امسال و سال گذشته انجام شده که اکثرا نیز در امر اخذ مجوز پروانه بهره برداری اقدام کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه این استخرها با بهره وری بالا نقش مهمی در افزایش تولید و بهره برداری ماهی دارند، اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 32200 قطعه بچه ماهی در سطح 31 استخر رهاسازی شده و امیدواریم در پایان دوره پرورش از این تعداد میزان 37 تن گوشت ماهی استحصال  شود.

شبان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح گام های موثری در جهت تولید گوشت سفید و توسعه اشتغال پایدار برداشته می شود، عنوان کرد: پروش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی باعث توسعه آبزی پروری و بهره برداری بهینه از منابع آبی موجود و همچنین غنی سازی آبهای استحصالی برای مصارف کشاورزی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما