شناسهٔ خبر: 41420829 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با افت 32هزار واحدی؛

بورس به رنگ قرمز درآمد/ افت شدید ارزش معاملات تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 32هزار و 553 واحد در ایستادن در ارتفاع یک میلیون و 809هزار و 146 واحدی قرمز پوش شد؛ حجم معاملات هم نسبت به روزهای گذشته افتی در بسیاری داشت و 18هزار و 164میلیارد تومان را ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاملات امروز بورس تهران درحالی پایان یافت که برخلاف روزهای گذشته روند نزولی به خود گرفت و با افزایش عرضه بخصوص در نمادهای شاخص ساز و بزرگ در نخستین روز هفته قرمز پوش شد البته شاخص هم وزن امروز سبز رنگ ماند و نشان از استقبال سرمایه گذاران به شرکت‌های کوچک و متوسط دارد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با کاهش 32هزار و 553 واحد در ایستگاه یک میلیون و 809هزار و 146 واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن امروز سبز بود و با افزایش 6630واحدی، عدد 487هزار و 825 واحد را ثبت کرد.

معامله گران بورس امروز 7میلیارد و 404میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و 687هزار نوبت و به ارزش 12هزار و 808میلیارد تومان داد و ستد کردند. ارزش روز بازار بورس تهران امروز به 6697هزار میلیارد تومان رسید.

مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس در پایان معاملات امروزنسبت به روزهای گذشته افت داشت به 18هزار و 164میلیارد تومان رسید که ثبات صف های فروش باعث کاهش ارزش معاملات شد؛ ارز معاملات خرد هم که روز  چهارشنبه حدود 24هزار میلیارد تومان بود امروز به 16هزار و 900میلیارد تومان رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه  875 میلیارد تومان نقدینگی جدید توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد. 

فولاد مبارکه اصفهان، در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تبریز، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر منفی باعث افت بیشتر شاخص شدند.

نمادهای بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای هم امروز جزو پربیننده بورس بودند.

 

شاخص کل فرابورس ایران امروز با افزایش 301واحد به عدد 18هزار و 857واحد رسید و برخلان بورس سبز ماند.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 2میلیارد و 603میلیون سهم و اوراق مالی را در 734هزار و 700 نوبت و به ارزش 5هزار و 356 میلیارد تومان معامله کردند.

سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پلیمر آریا ساسول بیشترین تاثیر مقبت را بر شاخص داشتند و در مقابل پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین و بانک دی با بیشتریم اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند. 

نماد شرکت‌های ذوب‌ آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی تندگویان، س‌. توسعه و عمران استان کرمان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان پربیننده‌های امروز فرابورس بودند.

 

انتهای پیام

نظر شما