شناسهٔ خبر: 41420702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ادعای دموکرات ها در خصوص دخالت روسیه و چین در انتخابات آمریکا؛

هشدار بايدن درخصوص مداخله خارجي در انتخابات آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مداخله عوامل خارجی در انتخابات سوم نوامبر در این کشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی آمریکایی هیل نوشت: "جو بایدن" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و معاون رئیس جمهور پیشین این کشور روز جمعه با هشدار درمورد مداخلات خارجی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 گفت شروع به دریافت گزارش‌های اطلاعاتی در زمان مبارزات انتخاباتی کرده است.
بایدن گفت:" ما از قبل می‌آماده ایم، من به شما تضمین می‌دهم، ما اکنون گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت می‌کنیم، زیرا روس‌ها هنوز در تلاش هستند تا از روند انتخابی ما مشروعیت زدایی کنند. "
نامزد دموکرات انتخابات آمریکا افزود: "چین و دیگران نیز درگیر فعالیت‌هایی هستند که هدف از آن‌ها این است که ما اعتماد خود را به نتیجه انتخابات از دست بدهیم. "
بایدن که اخیراً شروع به دریافت گزارش‌های اطلاعاتی کرده است، در تجمعی در 30 ژوئن خاطرنشان کرد خواستار دسترسی به اطلاعات درخصوص گزارش‌هایی در این باره خواهد شد که روسیه برای حمله به آمریکا و نیرو‌های ائتلاف در افغانستان، به طالبان پیشنهاد پرداخت پول کرده بود.
در بحبوحه نگرانی‌ها در این باره که روسیه و سایر مخالفان خارجی ممکن است مداخلات انتخاباتی خود را پس از مداخله مسکو در انتخابات سال 2016 افزایش دهند، دموکرات‌ها از این که سامانه‌های انتخاباتی آمریکا امن نیستند، ابراز نگرانی کرده اند.
این ادعای بایدن در حالی مطرح شد که روزنامه نیویورک تایمز چندی قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه گروه طالبان را برانگیخته تا در ازای دریافت پاداش نقدی، علیه نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد.
این ادعا واکنش‌های زیادی را در بین مقامات آمریکا برانگیخت و بسیاری ترامپ را در این خصوص مسئول دانستند. اما این گزارش از سوی کاخ سفید قویا تکذیب شد و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز اخیرا اعلام کردند در این زمینه شواهد و مدارک مستحکمی وجود ندارد.
وزارت خارجه روسیه نیز با رد گزارش ادعایی این روزنامه آمریکایی مبنی بر مشوق مالی مسکو برای طالبان جهت هدف گرفتن نظامیان آمریکایی، گفت که هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

نظر شما