شناسهٔ خبر: 41414431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل محاکم استان تهران مطرح کرد:

هسته گزینش باید به گونه‌ای اقدام کند که داوطلبان با تصمیمات ناعادلانه مواجه نشوند

رئیس کل محاکم استان تهران گفت: باید با استفاده از ابزار نظارتی مناسب و تخصص لازم طوری اقدام شود که هم حق داوطلب رعایت شود و با تصمیم غیرواقعی و ناعادلانه مواجه نشود و هم حق حکومت رعایت شود که عناصر غیرشایسته و نامطلوب وارد سیستم قضایی نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در جلسه هم اندیشی پرسنل هسته گزینش دادگستری کل استان تهران با رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان، اعضای مصاحبه گر و محقق هسته، ضمن بیان دیدگاه‌ها و روشها و آسیب شناسی موجود در مسیر فعالیت هسته، انتظارات خود از مدیران در راستای نقش مدیران در ارتقای سلامت در دستگاه قضایی را بیان کردند و خواستار همکاری بیشتر مدیران با هسته جهت کشف حقیقت و رسیدن به نتیجه واقعی شدند.

در ادامه یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان تهران  با بیان اینکه نقش هسته گزینش در بدو و ادامه خدمت پرسنل یک نقش نظارتی است گفت: گرچه بشر از نظارت گریزان است در عین حال ناگزیر از نظارت است و طبق آموزه‌های دینی نظارت یک امر ضروری است.

جعفری افزود: هسته در انجام وظیفه خود هم در مواجهه با حق حکومت و هم در مواجهه با حق الناس است لذا می‌بایست با کمال دقت و با استفاده از ابزار نظارتی مناسب و تخصص لازم طوری اقدام کند که هم حق داوطلب رعایت شود که مواجه با تصمیم غیرواقعی و ناعادلانه نشود و هم حق حکومت رعایت شود که عناصر غیرشایسته و نامطلوب وارد سیستم قضایی نشوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود محرمانه بودن اطلاعات و عدم افشای آن و هم چنین برخورد محترمانه با داوطلبین در حین تحقیق، مصاحبه و تذکر است تا درفضای کاملا آرام بتوانند حرف بزنند و یا از خود دفاع کنند و این هنر هسته است که بتواند در فضای مناسب نسبت به شناخت کامل شخصیت داوطلب اقدام نماید و تصمیم مقرون به صواب اتخاذ کند.

جعفری در پایان ضمن پاسخ به شرکت کنندگان کمک به ارتقای سلامت در دستگاه قضایی را وظیفه همه مدیران دانست و گفت: از هرگونه پیشنهاد در راستای تقویت آن و معرفی پرسنل خدوم و خوشنام جهت توجه بیشتر و استفاده از آنان و هم چنین معرفی پرسنل ناکارآمد و دارای آسیب احتمالی جهت اقدامات اصلاحی  استقبال میکنیم.

 

نظر شما