شناسهٔ خبر: 41397183 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۷ تیر/ ۱۸۳ بیمار دیگر چشم از جهان فرو بستند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش 2379 تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز 1852 تن بر شمارشان افزوده شده است.

صاحب‌خبر -
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۶۹ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۵۲ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸۳ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۳ هزار و ۷۹۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۳۲ هزار و ۸۷۳ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۵۰۹ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۹۸ هزار و ۹۸۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران (آمل)، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند. در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هموطنان عزیز شاهد روند نسبتا کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر هستیم.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۶ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۶.۷ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۴ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.

نظر شما