شناسهٔ خبر: 41396919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پست ۶۳ کیلوولت ورامین وارد مدار شد | حل مشکل افت و نوسان ولتاژ برق

پست ۶۳ کیلوولت ورامین با اجرای آخرین مرحله نصب دکل‌های فشار قوی وارد مدار شد و از این پس، مردم شهرستان ورامین مشکل افت و نوسان ولتاژ نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هر چند که با اجرای عملیات اتصال پست ۶۳ کیلوولت ورامین، برق بخش‌های وسیعی از شهرستان ورامین قطع و به‌دنبال آن، ارتباط مخابراتی و جریان آب در برخی از مناطق ورامین با اختلال مواجه شد، ولی با نصب آخرین دکل فشار قوی و اتصال خطوط پست ۶۳ کیلوولت، یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم ورامین در برخورداری از برق پایدار محقق شد.

رئیس شرکت برق منطقه‌ای شهرستان ورامین در حاشیه این عملیات گفت: در سال ۱۳۸۷، اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت را به ۶۳ کیلوولت تبدیل کرد، در جاده موسوم به کانال ورامین با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شد که از این پست، ۲ خروجی به ورامین و دو خروجی به پیشوا ارسال شد.

مسلم حاجی مزدرانی اظهار داشت: در مناطقی مانند شهرک خیرآباد و شهید مدرس ورامین، مشکلی در خصوص ضعف ولتاژ وجود ندارد ولی مرکز و بافت اصلی شهر ورامین به‌دلیل آنکه در انتهای شبکه قرار دارد، همواره با ضعف ولتاژ مواجه است.

وی گفت: پس از احداث پست تبدیل برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت، قرار بود که چهار خروجی برق به ورامین و جوادآباد کشیده شود تا مشکل ضعف ولتاژ در مناطق مختلف شهرستان برطرف شود، ولی اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال مسکوت باقی ماند.

مزدرانی افزود: از دو سال پیش و با هدف کاهش میزان ولتاژ برق در مناطق مختلف شهرستان ورامین، عملیات اجرایی خط ۶۳ کیلوولت آغاز و زیر ساخت‌های اجرای طرح تا میدان ولی عصر (عج) ورامین با رفع معارضان شخصی فراهم و با همکاری مستقیم فرمانداری و مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران (مستقر در شهرستان ورامین) زمینه اجرای فاز نخست تا خیابان دانشسرا فراهم شد.

وی تأکید کرد: با اجرای کامل این طرح، دیگر ضعف ولتاژ در داخل شهر ورامین وجود نخواهد داشت و با اجرای فاز دوم، مشکل برق بخش جوادآباد نیز به طور کامل برطرف می‌شود.

رئیس شرکت توزیع برق ورامین گفت:  فاز دوم خط ۶۳ کیلوولت جدیدالاحداث شهرستان ورامین به‌عنوان یکی از پروژه‌های ملی وزارت نیرو دارای ۴ مدار است که امروز ۲ مدار آن برق‌دار و وارد شبکه شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که دو مدار دیگر این پست وظیفه برق‌رسانی به بخش مهمی از شهرستان را برعهده دارد و هم اکنون در پیک مصرف انرژی برق قرار داریم، لازم است تا با عبور از زمان پیک بار و نصب سه دکل تلسکوپی، دو مدار دیگر پست ۶۳ وارد شبکه شود.

مزدرانی گفت: با نصب دو دستگاه اتوبوستر و راه‌اندازی آن در هفته پیش رو، مشکل افت ولتاژ منطقه جوادآباد نیز برطرف می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما