شناسهٔ خبر: 41367050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت ۳۱۶ مورد بیمه بیکاری در سامن

رئیس سازمان تامین اجتماعی سامن از پرداخت ۳۱۶ مورد کمک‌هزینه بیمه بیکاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

تورج استاجلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از  اقدامات موثر سازمان تامین اجتماعی اجرای طرح مکانیزاسیون پرونده الکترونیک بود که با اجرای آن دیگر نیازی به جابجایی فیزیکی پرونده‌های بیمه‌شدگان نخواهد بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم ارائه خدمات غیر حضوری در سازمان تامین اجتماعی گفت: با استفاده از این سامانه تمام بیمه‌شدگان؛ کارفرمایان و مستمری‌بگیران می‌توانند درخواست خدمت کرده و تامین اجتماعی بدون حضور بیمه شده خدمات لازم را به این افراد ارائه دهد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی سامن در ادامه بیان کرد: با شیوع کرونا در راستای حمایت از کارفرما و نیروهای شاغل در خصوص بیمه‌های اسفندماه ۹۸ و ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۹ قانون امهال با فرصت دو ماهه با کارفرمایان مرتبط با موضوع رانندگان حمل و نقل و کارگران ساختمانی را ابلاغ و اجرا کردیم.

وی بیان کرد: خردادماه و در راستای ارائه خدمات غیر حضوری نسبت به حذف تامین اعتبار از دفاتر درمانی و جایگزینی روش‌های هوشمند به جای مھر اعتبار در مراکز طرف قراداد و ملکی اقدام شد که با توجه به عدم نیاز به مراجعه بیمه‌شدگان و خانواده‌ها رضایتمندی را در پی داشت. 

استجلو با بیان اینکه شعبه سامن ۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده اصلی دارد گفت: تعداد مستمری‌بگیران در سال گذشته ۸۷۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد بازدیدهای کارگاهی طی سال گذشته توسط تامین اجتماعی سامن ۲ هزار و ۷۰۱ مورد و تعداد بازرسی از کارگران ساختمانی نیز ۹۶۵ مورد بود افزود: ۱۲۴ کارگاه جدید با ۱۴۰ بیمه شده جدید زیر پوشش شعبه تامین اجتماعی سامن قرار گرفتند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی سامن پرداخت ۱۰۲ مورد دستمزد ایام بیماری، ۳۱۶ مورد کمک‌هزینه بیمه بیکاری به صورت میانگین ماهانه ۲۶ نفر، پرداخت ۲۲ مورد کمک‌هزینه ازدواج و ۱۹ مورد کمک‌هزینه کفن و دفن از دیگر خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان بود.

انتهای پیام/89013

نظر شما