شناسهٔ خبر: 41364154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ تیرماه و اخبار کرونایی استان‌ها

استان‌ها- ایرنا- این روزها ویروس کرونا روی دیگری از خود نشان داده و باعث شده ما هم در برابر او به گونه‌ای دیگر ظاهر شویم، محافظی به نام ماسک که گویی تهیه و استفاده آن از هر کاری واجب‌تر و با اهمیت‌تر است.

صاحب‌خبر -

استفاده از ماسک در شرایطی که ویروس کرونا به دنبال راهی برای ورود به بدن ما است، به قدری مهم است که بچه‌ها هم به محض خارج شدن از خانه ماسک زدن را فراموش نکرده و حتی گاه آنها به والدین خود گوشزد می کنند و در حقیقت این وسیله در اولویت زندگی روزمره قرار گرفته است.

فرهنگسازی و بازگوکردن مکرر این موضوع که در مکان های سربسته و پر ازدحام حتما باید از ماسک استفاده شود اکنون به جایی رسیده است که اگر فردی بدون ماسک در کوچه و خیابان حاضر شود نگاه ها به او تفهیم می کند که یک رفتار اجتماعی را نادیده گرفته است.البته به مرور زمان زدن ماسک در میان مردم نهادینه شده و شاید تا چند وقت دیگر نیازی به تذکر به افراد نباشیم.

مروری بر خبرهای استان ها حکایت از آن دارد که همچنان بسیاری از شهرها در وضعیت قرمز و اندکی خفیف تر در وضعیت هشدار قرار دارند و مسوولان همچنان با اعمال محدودیت ها که البته در برخی موارد از شدت بیشتری هم برخوردار است تلاش دارند تا به کنترل بیماری کووید ۱۹ دست پیدا کرده و حداقل شرایط را به روزهای گذشته بازگردانند.

بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اختیار میزان محدودیت های در نظر گرفته به استان ها واگذار شده تا متناسب با شدت و ضعف شیوع این بیماری برای فعالیت های اجتماعی شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.

نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و پررفت و آمد و مکان های سربسته، استفاده از ماسک در تمامی ادارات و سازمان ها، توقف فعالیت باشگاه های ورزشی، آموزشگاه ها، پلمب اصناف بی توجه به مسائل بهداشتی، برخورد قاطع با فعالیت تالارهای عروسی، جلوگیری از برگزاری هرگونه مراسم عزا، الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات و ضدعفونی اماکن عمومی تنها بخشی از محدودیت هایی است که در نظر گرفته شده تا شاید بتوان فعالیت این ویروس خطرناک را کنترل کرد.

علاوه بر ماسک که موضوع خبرهای خبرنگاران مراکز و دفاتر استانی ایرنا در روزهای گذشته و امروز (۲۵ تیرماه) بوده، تاثیر مخرب ویروس کرونا بر کسب و کارها به ویژه زنان سرپرست خانوار هم دستخوش گزارش هایی شده تا بخشی از چالش ها و مشکلات این ویروس که گریبانگیر زندگی مردم شده، به رشته تحریر درآید که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود:

ماسک، اولویت این روزهای مردم

۸۰ درصد زنجانی‌ها در برابر کرونا از ماسک استفاده می‌کنند

متخصص عفونی: بیماران کرونایی بهبود یافته ماسک را فراموش نکنند

توزیع ماسک و اقلام ضدعفونی کننده در البرز نظارت شود

وضعیت مبتلایان، بهبودیافتگان و مراکز درمانی کرونایی

نجات جان بیماران کرونایی با پادتن ضدویروس بهبود یافتگان کووید ۱۹

۱۵ درصد بیماران مشکوک به کرونا کودکان هستند

کرونا جان یکی از پزشکان تربت‌جامی را گرفت

۳۴ مرکز بهداشت لرستان در زمینه کرونا خدمات رایگان می‌دهند

روند بستری و ترخیص بیماران کرونایی در گنبدکاووس ثابت شد

۳۰ درصد مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمان بستری شدند

۷۳ بیمار بهبود یافته کرونا در همدان پلاسما اهدا کردند

تاثیر کرونا بر زندگی روزمره

کاهش ۶۰ درصدی سفرهای درون شهری تربت‌حیدریه 

رشد چشمگیر حجم مرسولات پستی سبزوار در دوران کرونا

افزایش بستری‌های کرونایی خدمت‌رسانی به سایر بیماران را مشکل می‌کند

دورکاری کارمندان ادارات استان تهران تا پایان کرونا پابرجاست

شهردار تهران: تابع نظر ستاد ملی کرونا در موضوع طرح ترافیک هستیم

کرونا ۱۷ درصد از واحدهای تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد

لغو المپیاد ورزشی دانشجویان به دلیل شیوع کرونا

احتمال برگزاری آیین اربعین حسینی با وجود شیوع کرونا درعراق ضعیف است

گزارش‌های کرونایی استان‌ها

طعم تلخ تنگدستی زنان سرپرست خانوار در بحران کرونا

تاخت و تاز چراغ خاموش اعتیاد زیر سایه کرونا

عادی‌انگاری و شکست وضعیت سفید کرونایی شاهرود

مشق همدلی کرمانی‌ها در مواجهه با کرونا

شتاب صفر تا صد کرونا در خراسان جنوبی

لمس کرونا از فاصله نزدیک

کرونا؛ سوهان روح مشاغل ورزشی

نفس تنگ تالارهای زنجان در شرایط کرونایی

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در 24 ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت قرمز یا هشدار در ۲۵ استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۷۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۹۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۴۸ هزار و ۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانند روز گذشته استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

وی افزود: تاکنون ۵ هزار نفر از پزشکان و پرستاران کشور به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۴۰ نفر از آنان در راه نجات بیماران شهید شده اند، بهترین راه قدردانی از زحمات پزشکان و پرستاران این است که پروتکل های بهداشتی را شامل فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک با جدیت رعایت کنیم.
 

نظر شما