شناسهٔ خبر: 41362383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون علوم پزشکی سبزوار :

وضعیت قرمز کرونا در سبزوار در حال تبدیل به سیاه شدن است/افزایش ۱۳۰۰درصدی فوتی‌ها در یک‌ماه گذشته/ رئیس اتاق اصناف سبزوار: تعطیلی صنوف امکان‌پذیر نیست

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سبزوار گفت: وضعیت کرونا در سبزوار از مرحله قرمز به وضعیت بحرانی یا سیاه نزدیک شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار ، فاطمه نوده معاون بهداشتی علوم پزشکی سبزوار در نشست امروز چهارشنبه -۲۵ تیرماه - ستاد شهرستان کرونا گفت: سرعت ابتلا به بیماری درحال افزایش است و عدم کنترل اوضاع ، باعث تبدیل به وضعیت بحرانی یا سیاه می شود.

وی ادامه داد: نمودار پیشرفت بیماری کرونا از لحاظ سنی به سمت سنین پایین‌تر رو به رشد است ، وضعیت حال بیماران وخیم شده است ، سکته قلبی دربین مبتلایان رو به افزایش است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: متاسفانه در یک ماه گذشته با افزایش برگزاری مراسمات خانوادگی شاهد گسترش ویروس کرونا و درنتیجه افزایش موارد ابتلای خانوادگی هستیم .

نوده با اعلام آمارابتلا به کرونا در این شهرستان ادامه داد: در یک ماه گذشته  ۳۹۳ درصد افزایش ابتلا ، ۶۶درصد افزایش تعداد افراد منجر به بستری و ۱۳۰۰ درصد افزایش فوتی‌ها را شاهد بوده ایم.

نوده اظهار کرد: علاوه بر شرایط حاد موجود بر کشور ، تحریم ها و کمبود تجهیزات پزشکی و کیت های تشیخص کرونا فشار مضاعف بر کادر درمانی کشور وارد آمده است. 

وی در تشریح قوانین ستاد کرونا کل کشور ادامه داد: در این قوانین مشاغل به ۴ گروه تقسیم می شوند و مناطقی که به رنگ قرمز هستند فقط مشاغل دسته یک آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی حق فعالیت دارند.

وی خواستار ابلاغ هرچه سریعتر مصوبات جلسه به دستگاهای اجرایی شد تا در سریع ترین زمان ممکن محدودیت های جدید اجرایی شود.

حجت الاسلام مقیسه خطیب جمعه شهرستان سبزوار هم در این جلسه گفت: مردم هنوز عمق فاجعه را درک نکرده‌اند   رسانه ها باید مردم را با مشکلات بیماران کرونایی به صورت ملموس تر آشنا کنند .

کیانی رئیس اتاق اصناف سبزوار نیز گفت: تعطیل کردن دوباره صنوف به هیچ وجه امکان پذیر نیست ما باید نظارت ها را بیشتر کنیم و مشاغل پرخطر را شناسایی و تعطیل کنیم ، همچنین در فرهنگ سازی رعایت پروتکل ها فعال تر باشیم .

احمد برادران فرماندار ویژه شهرستان نیز ضمن اشاره به تعداد بالای مبتلایان و قرارگرفتن سبزوار در وضعیت هشدار گفت: تمامی دستگاهای اجرایی ملزم به اجرای مصوبات ستاد کرونا شهرستان هستند.

نظر شما