شناسهٔ خبر: 41358953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

به دنبال دخالت نظامی در لیبی؛

هشدار سخنگوي نيروهاي وفاق ملي به ارتش مصر

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی، به ارتش مصر درباره دخالت نظامی در لیبی هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سرتیپ محمد قنونو با انتشار توئیتی نوشت به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هشدار می‌دهیم که کشورش با همان هرج و مرجی روبرو خواهد شد که در لیبی ایجاد می‌کند.
آیا السیسی نمی‌ترسد سلاح‌هایی که در لیبی توزیع می‌کند از مرز‌های مصر به داخل این کشور بازگردد؟
قنونو خواستار پایان حضور مزدوران حامی خلیفه حفتر در این کشور شد و بر تلاش برای آزادسازی همه شهر‌ها و اعمال حاکمیت بر سراسر خاک لیبی تاکید کرد.
قنونو خاطر نشان کرد: زمان از سرگیری صادرات نفت لیبی فرا رسیده است.
از سوی دیگر، اتاق عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی، عکسی را منتشر کرد که می‌گوید ارسال کمک‌های نظامی از مصر برای نیرو‌های خلیفه حفتر را نشان می‌دهد. اتاق عملیات آتشفشان خشم افزود: این عکس در شهر طبرق در شرق لیبی و نزدیک مرز‌های مصر گرفته شده است.
مجلس نمایندگان لیبی در طرابلس، هم تاکید کرد دعوت از ارتش مصر برای دخالت نظامی در لیبی، تنش آفرینی خطرناک و زیر پا گذاشتن حاکمیت ملی کشور است.
اسعد الشرتاع سخنگوی این مجلس افزود: این مجلس هرگز بیانیه‌ای برای دعوت به دخالت نظامی صادر نکرده است. کسانی که این بیانیه جعلی را صادر کرده اند، در برابر ملت لیبی مسئولیت حقوقی و تاریخی دارند. ما دعوت از ارتش مصر برای دخالت نظامی در لیبی را رد می‌کنیم.

نظر شما