شناسهٔ خبر: 41347993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکو تروریست‌های ادلب را عامل حمله به گشت روسیه اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عناصر تروریستی در ادلب، عامل حمله به گشت مشترک روسیه و ترکیه بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که عناصر گروه‌های تروریستی در ادلب، عامل انفجار درمسیر گشت مشترک روسیه و ترکیه در بزرگراه ام-۴ در شمال سوریه بوده‌اند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: «پس از این حمله، گشت‌ها متوقف و تجهیزات آسیب دیده تخلیه شد. براساس تحقیقات نیرو‌های روسی، همکاری ارتش ترکیه و سرویس‌های اطلاعاتی سوریه، عوامل تروریستی در ادلب عمال حمله به گشت مشترک روسیه و ترکیه بوده‌اند.»

مرکز آشتی روسیه در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه اعلام کرد که انفجاری در مسیر عبوری یک گشت مشترک روسیه و ترکیه روی داده است. این انفجار منجر به جراحت ۳ سرباز روسیه شده  و مصدومان حادثه تروریستی مذکور برای معالجه به پایگاه حیمیم منتقل شده‌اند.

به گفته این مرکز، هدف از عملیات تروریستی اخیر ایجاد اختلال در استقرار صلح در استان ادلب بوده و گشتی‌های مشترک پس از وقفه‌ای کوتاه مجددا فعالیت خود را آغاز کردند.

گفتنی است، براساس توافق ترکیه و روسیه در پنجم مارس سال گذشته، دو کشور گشت‌زنی مشترک در مسیر بزرگراه «ام-۴» را در دستور کار خود قرار داده‌اند. این بزرگراه شمال شرق سوریه را شمال غرب این کشور متصل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما