شناسهٔ خبر: 41336598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاسخِ نامه محمود عباس به اسد تحویل مقامات فلسطینی شد

تهران - ایرنا - "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه به نامه " محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که یکشنبه گذشته تسلیم " فیصل مقداد " معاون وزیر امور خارجه سوریه شده بود، پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های سوریه روز سه شنبه گزارش دادند، جواب اسد به عباس طی نامه مکتوب تسلیم " زیاد ابو عمرو " معاون نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین شده است.  

ابو عمرو معاون نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین که به منظور تسلیم نامه محمود عباس به اسد به دمشق سفر کرده بود، پس از اقامت ۲ روزه در سوریه با دریافت پاسخ نامه به فلسطین سفر کرد.  

رسانه‌های سوریه بدون اشاره به جزئیات محتویات این نامه‌ها نوشتند که این نامه تمام موضوعات فلسطین بویژه ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی - آمریکایی به حقوق فلسطین و مردم آن، همبستگی و همکاری مشترک مردم فلسطین و رهبران فلسطینی و سوریه که هر دو مورد حمله رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارند و همچنین مخالفت با طرح "معامله قرن" و برنامه‌های الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی از سوی این رژیم و مخالفت با واشنگتن در به رسمیت شناختن الحاق منطقه جولان سوریه به سرزمین‌های اشغالی را شامل می‌شود.  

بر اساس این گزارش، عمرو طی ۲ روز اقامت در سوریه علاوه بر دیدار با مقامات این کشور با " طلال ناجی " معاون دبیر کل "جبهه مردمی آزادسازی فلسطین" و " فهد سلیمان " معاون دبیر کل "جبهه دمکراتیک آزادسازی فلسطین"، دیدار و گفت و گو کرده است.  

در این دیدارها شرایط فلسطین و چالش‌های پیش روی آن بویژه اجرای معامله قرن، توطئه الحاق کرانه باختری و محاصره آن توسط رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفته و طرفین بر ایجاد وحدت گروه‌های فلسطینی برای مقابله با این چالش‌ها و سیاست‌های این رژیم و تقویت وحدت ملی فلسطینی‌ها تاکید کردند.  

در همین حال، " عبدالهادی " سفیر فلسطین در سوریه در گفت وگو با خبرگزاری " وفا فلسطین"، نامه محمود عباس و پاسخ اسد به این نامه را در شرایطی که دو کشور با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه هستند، بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: دیدارهای انجام شده بین معاون نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان و رهبران گروه‌های فلسطینی در سوریه بر وحدت همه گروه‌ها جهت مقابله با معامله قرن و هدف "بنیامین نتانیاهو " برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی متمرکز بود.  

سفیر فلسطین در سوریه اضافه کرد: اکنون فلسطین متحد است و همه گروه‌ها برای مقابله با این طرح‌ها (معامله قرن و الحاق کرانه باختری ) موافق و متحد هستند.  

خبرگزاری فلسطینی «صفا» دیروز گزارش داد که ابو عمرو  عضو کمیته اجرایی "سازمان آزادی‌بخش فلسطین" با سفر به دمشق نامه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به بشار اسد، حاوی مسائل مربوط به فلسطین را تسلیم معاون وزیر امور خارجه سوریه کرده است. 

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۸ بهمن ۹۸) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خبری با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید، از طرح ننگین "معامله قرن" رونمایی کرد.  

به دنبال رونمایی از این طرح ننگین ترامپ،  نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت ماه) در "کنست" (پارلمان رژیم اشغالگر) اعلام کرد که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فرا رسیده است.  

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از سخنرانی در پارلمان این رژیم در خصوص الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد، اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.  

این طرح همچنان با موج شدید انتقادها در داخل فلسطین و کشورهای اروپایی و محافل بین‌المللی مواجه است و در همین ارتباط سازمان عفو بین‌الملل طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی دانسته و خواستار توقف آن شده است.  

نظر شما