شناسهٔ خبر: 41313447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی شیروان:

مرغداران شیروانی خواستار افزایش قیمت عرضه مرغ شدند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مرغداران شیروانی خواستار افزایش قیمت عرضه مرغ هستند.

صاحب‌خبر -

«محمد محمدزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به مشکل مرغداران از فروردین ماه امسال اظهارداشت: آنان خواستار افزایش عرضه قیمت مرغ هستند چرا که به گفته خودشان دچار ضرر شده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

 


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا و مصرف بسیار پایین مرغ در این شهرستان، مرغداران مرغ های خود را با قیمت ارزان ۳۰ تا ۳۲ هزار ریال زیر قیمت مصوب فروختند.

 


محمدزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از نهاده ها تامین ارز نشده و گرانی نهاده ها که در اردیبهشت ماه جوجه ریزی کم تر داشتیم این مشکل اکنون مشاهده شده است.

 


وی با بیان اینکه اینک قیمت آزاد مرغ زنده ۱۱۵ تا ۱۲۵ هزار ریال است، افزود: مرغداران شیروان خواستار جبران بخشی از ضرر هستند که یا عرضه مرغ با قیمت آزاد صورت گیرد و یا اینکه به میزان تحویل نهاده ها، گوشت تحویل می دهند.

 


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به ستاد تنظیم بازار، مرغ حتما باید با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه شود که مرغ زنده کیلویی،  ۱۰۰ هزار ریال و فروش گوشت مرغ برای مصرف کننده کیلویی، ۱۵۰ هزار ریال است.

 


محمدزاده تصریح کرد: اینک مرغداران و مسئولان استان در حال پیگیری برای حل مشکل مرغداران هستند.

 


وی اضافه کرد: این شهرستان با شیوع کرونا ۲۱ درصد کاهش مصرف مرغ داشته که روزانه ۱۸ تُن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود که قبل از شیوع کرونا این میزان ۲۳ تُن در روز بود.

 


وی ادامه داد: از سویی تعطیلی رستوران ها، تالارها، مراسم عروسی و ختم از علل اصلی کاهش مصرف مرغ بوده است. 

 


به گفته محمدزاده شهرستان شیروان دارای ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال است.

 


وی بیان کرد: این شهرستان قطب تولید مرغ در استان خراسان شمالی است که بیش از ۶۰ درصد مرغ استان را تولید می کند.

 

 

پایان پیام/641

نظر شما