شناسهٔ خبر: 41311378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

ابلاغ پیام تسلیت فرماندهی کل قوا به خانواده مرحوم

سرتیپ خلبان صدیق

صاحب‌خبر - رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا طی تماس تلفنی با همسر مرحوم سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی پیام تسلیت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا را به خانواده آن مرحوم ابلاغ کرد.
به گزارش روابط ‌عمومی ارتش، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در این تماس تلفنی ضمن آرزوی علو درجات برای مرحوم امیرسرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، با ابلاغ سلام و تسلیت مقام معظم رهبری از سال‌ها مجاهدت، تلاش و فرماندهی مخلصانه امیر صدیق در دوران دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد. وی مرحوم صدیق را فرماندهی انقلابی، لایق و شایسته و خلبانی کم‌نظیر در دوران دفاع مقدس توصیف کرد و از درگاه خداوند منان برای خانواده آن مرحوم صبر و استقامت را خواستار شد.
رئیس‌جمهوری نیز در پیامی به همین مناسبت نوشت: «درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موجب تاثر و اندوه فراوان شد. این فرمانده و خلبان رشید، طی سالیان متمادی با حضور اثرگذار در عرصه‌های مختلف دفاعی کشور به خصوص در مقطع حساس دوران دفاع مقدس و همچنین در زمینه خودکفایی کشور در تولید تجهیزات صنایع هوایی، کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشت. اینجانب این ضایعه را به ملت ایران، همه همرزمان ایشان در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با شهدای دفاع مقدس و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم».
گفتنی است امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته، در سن۷۹ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان ۵۰۱ ارتش، دار فانی را وداع گفت.
وی از آذر ماه سال ۱۳۶۲ با حکم امام خمینی به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در این سمت انجام وظیفه کرد. وی پیش از انتصاب به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش،  فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد را عهده‌دار بود و پس از آن، مدتی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به انجام وظیفه پرداخت. صدیق همچنین مدیر عاملی  شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و  زاگرس را نیز در کارنامه خود دارد.

نظر شما