شناسهٔ خبر: 41310083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

ثبت نام در سامانه کارا بهترین فرصت برای فعالان فرهنگی و هنری در وضعیت کنونی است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی از مدیران مسوول و فعالان فرهنگی و هنری استان قم خواست تا هرچه سریع‌تر به سامانه کارا مراجعه و برای استفاده از تسهیلات اختصاصی این بخش ثبت نام نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تا کنون 58 بنگاه در قالب 311 نفر از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در استان قم به مبلغ 49/76 میلیارد ریال از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

وی به رسانه‌ها اعلام کرد: سامانه کارا برای ثبت‌نام شاغلان و بنگاه‌های فاقد بیمه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای پیش‌بینی شده و مراکز و کسب و کارهای فرهنگی و هنری که بر اثر شیوع کرونا دچار آسیب شده‌اند می‌توانند به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت مراجعه نکردن فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، این تسهیلات به سایر بخش‌ها اختصاص می‌یابد و بخش فرهنگ و هنر از آن محروم می‌شود خاطرنشان کرد: فعالان کسب و کارهای فرهنگی برای نام‌نویسی، سریع‌تر در این سامانه اقدام کنند.

ایشان بیان کرد: ارسال پیامک اطلاع‌رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۱۲ تیرماه آغاز شد و متقاضیان مشمول می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir/Home/Main_header  ثبت نام  کنند.

وی از تسهیل شرایط دریافت تسهیلات کرونایی خبر داد و گفت: همه‌گیری ویروس کرونا آسیب زیادی به کسب و کارهای مختلف از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری وارد کرده است و ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین دلیل، اقدام به اعطای تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه کارا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: تعداد زیادی از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند و مشمول این تسهیلات نمی‌شدند که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مقرر شد صاحبان و شاغلان کسب‌ و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که کد بیمه و کد کارگاهی ندارند نیز از سوی دولت حمایت شوند.

وی میزان این تسهیلات را ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال بیان کرد و اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات ۱۲ درصد است.

ایشان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام هنرمندان فاقد کارگاه و بیمه از این هفته آغاز شده است و با توجه به اختصاص تسهیلات ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریالی به این گروه و تنفس سه ماهه و بازپرداخت دو ساله، فعالان هنری و آموزشگاه‌ها می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این تسهیلات در سه سقف شامل تسهیلات ۱۶۰ میلیون ریالی ویژه کارفرمایان دارای کد کارگاهی به ازای هر نفر تحت اشتغال در بنگاه تحت پوشش ۸۰ میلیون ریال، تسهیلات ۸۰ میلیون ریالی کارفرمایان خویش‌فرما و تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی فعالان فرهنگی و هنری آزاد فاقد بیمه پرداخت می‌شود.

نظر شما