شناسهٔ خبر: 41308497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان چای کشور:

7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران امروز به حساب شان واریز شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: 7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران امروز به حساب شان واریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب جهانساز گفت: 7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران امروز به حساب شان واریز شد. مطالبات چایکاران را امسال به نسبت به سنوات گذشته به موقع پرداخت کرده‌ایم.

جهانساز ادامه داد: با واریز مبلغ 260 میلیارد تومان معادل80 درصد مطالبات چایکاران تسویه شد و 67 میلیارد تومان باقی مانده هم، در صورت تامین در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

وی درباره کیفیت چای ایرانی در درجه بندی‌های آن افزود: تشخیص نوع و درجه بندی چای در کارخانجات توسط کارشناسان این بخش شناسایی می شوند و چای درجه یک و 2 هر دو نوع مرغوب اند و انواع دیگر چای نیز مانند کله مورچه ای، باروتی و ...در کارخانه جات خشک و تولید و درجه بندی می شوند.

جهانساز در ادامه با اشاره به افزایش 16 درصدی برداشت برگ سبزچای از باغ های چای کشور گفت: چایکاران گیلان و مازندران تا امروز 78 هزار و 125 تن برگ سبز از باغ هایشان برداشت کردند که 53 هزارو 125 تن معادل 68 درصد آن ، درجه یک و بقیه درجه 2 است.

رئیس سازمان چای گفت : بیش از 17هزارو 578 تن چای خشک هم تا امروز در کارخانه‌های چایسازی گیلان ومازندران تولید شد.

وی عنوان کرد: امسال برای چای کاران تسهیلات با سود 4 درصدی در نظر گرفته شده است که مزارع رها شده شان را دوباره برای کشت چای آماده کنند و همچنین برای بهداشتی شدن نیز تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.

وی از مردم کشور خواست به دلیل مرغوبیت و سالم بودن چای ایرانی از این نوع چای استفاده کنند.

نظر شما