شناسهٔ خبر: 41292872 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌اقتصاد | لینک خبر

وراث سهام عدالت گواهی انحصار ورثه را بگیرند و صبر کنند

سخنگوی سهام عدالت گفت: وراث فعلا گواهی انحصار وراثت را از دادگاه صالحه دریافت کرده و صبر کنند تا ارتباط شرکت سپرده گذاری با قوه قضائیه به صورت مکانیزه برقرار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سخنگوی سهام عدالت گفت: وراث فعلاً گواهی انحصار وراثت را از دادگاه صالحه دریافت کرده و صبر کنند تا ارتباط شرکت سپرده گذاری با قوه قضائیه به صورت مکانیزه ایجاد شود. طراحی ما به گونه‌ای است که نیاز به هیچ مراجعه حضوری نیست.

وی درباره افرادی که هنگام ثبت نام در سامانه کارگزاری‌ها خطای معتبر نبودن شماره تلفن همراه دریافت می‌کنند، گفت: این افراد با مراجعه به سایت sahamedalat.ir می‌توانند اطلاعات خودشان را تکمیل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این افراد در ثبت نام در سامانه سهام عدالت مشکلی برای ورود ندارند و تنها مشکلشان ثبت نام در سامانه کارگزاری هاست، افزود: اگر تنها هنگام ورود به سامانه سهام عدالت کارگزاری‌ها این خطا روی می‌دهد، سامانه آن کارگزاری ایراد دارد و آن فرد باید کارگزاری دیگری را برای فروش سهام عدالت خود انتخاب کند. وراث سهام عدالت گواهی انحصار ورثه را بگیرند و صبر کنند”

کارگزاری آگاه یکی از بزرگترین کارگزاری‌های کشور است و برخی از سهامداران برای فروش سهام عدالت خود از طریق این کارگزاری اقدام کرده‌اند.

اما علی‌رغم این که طبق رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار از کارگزاری‌های کشور در سال ۹۸، احتمالا تعداد زیادی از سهامداران فروش سهام عدالت خود را به کارگزاری آگاه واگذار کرده‌اند، نسبت به عملکرد این کارگزاری در فروش و واریز پول سهام معترض هستند.

طبق اظهارات پیشین مدیر عامل کارگزاری آگاه، این کارگزاری فقط در یک نوبت سهام عدالت سهامداران را فروخته است؛ به گفته وی، در روز ۱۸ خرداد ماه اولین فروش را انجام شده و پس از دریافت لیست سهامداران که حدود ۴۹ هزار نفر بودند وجه آن را در روز چهارم تیر ماه واریز شده است و پول حدود ۴۰ نفر از آنها به علت نقص در اطلاعات حساب برگشت خورد.

در خصوص ادامه روند فروش سهام عدالت در کارگزاری آگاه محمدرضا سرافراز، مدیر عامل این کارگزاری در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد: ما از چهارشنبه هفته گذشته شروع به فروش سهام عدالت سهامداران کرده‌ایم، همچنین دیروز فروش انجام شده و امروز نیز سهام در حال فروش است.

وی در خصوص میزان فروشی که از طریق کارگزاری آگاه انجام شده، توضیح داد: تا به امروز معادل ۷۰ میلیارد تومان از سهام عدالت به فروش رفته که ۸۵۰ میلیون تومان آن در روز ۱۸ خرداد ماه به حساب سهامداران واریز شده است؛ ۵۰ میلیارد تومان آن در روز چهارشنبه هفته گذشته به فروش رفته و ۱۹ میلیارد تومان دیگر آن نیز دیروز فروخته شده است.

مدیر عامل آگاه عنوان کرد: فرایند فروش و واریز سهام عدالت در این کارگزاری روزمره شده است و واریز پول برای سهامداران ظرف دو روز کاری پس از فروش انجام می‌شود. برای واریز ۵۰ میلیارد تومانی که در روز چهارشنبه هفته گذشته فروخته شده منتظر دریافت لیست واریز آن هستیم و به محض دریافت پرداخت آن انجام می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما