شناسهٔ خبر: 41284941 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تداوم نظارت بر کالاها و خدمات

خبرگزاری میزان- مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت گفت: نظارت بر اقلام کالا و خدمات اولویت دار برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها تداوم خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - مجتبی ماجد با اشاره به نظارت و بازرسی در سطح بازار اظهار کرد: نظر به اینکه اطلاع از چگونگی روند اعمال نظارت و بازرسی در سطح بازار و کنترل زنجیره تولید تا عرضه اقلام ضروری و اولویت دار در سبد مصرف کالای خانوار به منظور شناسایی موانع و مشکلات و امکان برنامه ریزی مناسب برای رفع معضلات در بخش تأمین یا عرضه مطلوب کالا از سوی مراجع ذیربط امری ضروری به شمار می‌رود؛ در همین راستا نتایج بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر عملکرد واحد‌های تولیدی و توزیعی پودر شوینده طی سال ۱۳۹۸ حاکی است، ۱۵۷ هزار و ۴۲۱ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی، عمده فروش و خرده فروش صورت گرفته است که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۲ هزار و ۵۸۸ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۷.۴۶۶.۶۳۶.۱۲۱  توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت گردیده که به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها و سایر مراجع ذی صلاح قانونی ارجاع داده شده است.

ماجد افزود: از آنجایی که روغن موتور به عنوان جز لاینفک ملزومات مصرفی خودرو در حمل و نقل شهری و جاده‌ای محسوب می‌شود لذا این سازمان در راستای سیاست‌های کنترلی و نظارتی خود در سطح بازار، اجرای طرح نظارت و بازرسی بازار روغن موتور را در اولویت کاری بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار داده است.
وی با بیان اقدامات سازمان حمایت در طرح نظارت و بازرسی از روغن موتور در کشور اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۵۱ هزار و ۱۶ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی، عمده فروش، خرده فروش و انبار صورت گرفته است.
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت در ادامه افزود: با بازرسی‌های انجام شده در این بازه زمانی، ۳۱۷۵ فقره پرونده به ارزش ۷۰ میلیارد و ۶۰۳ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۵۲ ریال برای واحد‌های متخلف تشکیل شده است.

این مقام مسئول در سازمان حمایت ادامه داد: بمنظور کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت انبار و سردخانه‌های سراسر کشور در این مدت مورد اشاره، جمعا ۷۰ هزار و ۱۸۲ مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان‌های صمت کشور انجام شده که حاصل آن، تشکیل ۲۹۰ فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۸۴۶ ریال می‌باشد.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت به اجرای طرح‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد واحد‌های تولیدی، عمده فروش، خرده فروش و انبار لاستیک خودرو اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۵۷ هزار و ۵۱۰ مورد بازرسی از واحد‌های مذکور در سراسر کشور صورت گرفت که منجر به تشکیل تعداد ۲ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده تخلف شده است.

وی افزود:آمار پرونده‌های تخلف متشکله طی این مدت نشان می‌دهد از این تعداد ۶۹۹۰ فقره پرونده مربوط به واحد‌های عمده فروشی، ۴۶۵۶۵ فقره مربوط به واحد‌های خرده فروشی و ۳۶۰۴ فقره مربوط به انبار می‌باشد که پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

ماجد با اشاره به ادامه بازرسی‌ها از بازار لوازم خانگی در سال جاری نیز، تصریح کرد: از مجموع بازرسی‌های انجام شده طی سال گذشته، از ۷۲ هزار و ۳۶۵ مورد واحد عرضه کننده انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری در سراسر کشور بازرسی به عمل آمده که از این تعداد برای ۲۱۸۳ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۲۷ میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۲۱۰ ریال تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این روز‌های سخت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و نیاز بازار به کنترل و نظارت در این ایام، نظارت بر واحد‌های صنفی، تولیدی و توزیعی در قالب گشت‌های تخصصی و یا گشت‌های مشترک به منظور جلوگیری از بروز تخلف‌های صنفی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب و. سرلوحه کار بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها همچنان قرار خواهد داشت و از هموطنان عزیز می‌خواهیم از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ با ما همکاری کنند.
 
انتهای پیام/

نظر شما