شناسهٔ خبر: 41281650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی از دستور کار مجلس خارج شد

طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی به تشخیص نایب رییس مجلس از دستور صحن خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ، در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 22 تیر طرح دوفوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات مستقیم و اخذ مالیات از خانه های خالی مطرح شد که این طرح با تشخیص ریاست جلسه علنی از دستور کار خارج شد.

 

سید احسان خاندوزی به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: فشار زیادی در دست قیمت اجاره بها و همچنین خرید و فروش مسکن بر عهده مردم قایل شده است. قیمت مسکن افسار گسیخته است و مطالبه اصلی مردم رسیدگی به وضع مسکن است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمک به شرایط فعلی مسکن تنها از طریق تحریک افزایش مالیات بر خانه های خالی امکان پذیر است و باید در همین سال 99 این وضعیت نابسامان سر و سامان داده شود.

 

وی ادامه داد: ما باید دوفوریت این طرح را تصویب کنیم تا اثرش را بر بازار مسکن بتواند با سرعت در سال 99 بگذارد و اگر بخواهیم آن را به شش ماهه دوم سال 99 واگذار کنیم، برای این سال راهگشا نخواهد بود و اثری نخواهد داشت.

 

محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در تذکری گفت: گزارش ها باید قبل از اینکه فوریت آنها در مجلس مطرح شود در اختیار نمایندگان قرار گیرد. گزارش دوفوریت این طرح نه در نسخه چاپی و نه در نسخه مجازی در اختیار نمایندگان قرار ندارد. بررسی این طرح باید به تعویق بیفتد تا متن آن در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

 

سید احسان قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، گفت: موضوع دوفوریتی این طرح در دستور کار بوده است و محتوای آن در دسترس نمایندگان نیست و گویا موضوع طرح در سامانه موجود نیست. باید صبر کنیم تا محتوا به زودی در سامانه ثبت شود و بعد از یک ساعت به بررسی دوفوریت آن بپردازیم./

پایان پیام/33

نظر شما