شناسهٔ خبر: 41272281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق:

داعش همچنان خطری برای عراق محسوب می‌شود

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: مرز با سوریه با توجه به ادامه رخنه ترویست‌های داعش، همچنان خطری برای امنیت عراق، محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از بغداد الیوم، کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که مرز با سوریه همچنان خطری برای امنیت عراق است.

وی افزود: مرز‌های عراق با سوریه طولانی و از حیث جغرافیایی از عوارض پیچیده‌ای برخوردار است که کنترل آن با شیوه‌های قدیمی بسیار دشوار است و نیاز به تغییرات مهمی از حیث توجه به تجهیزات الکترونیکی به ویژه دوربین‌های حرارتی و استفاده از پهپاد‌ها و نیز گشتی‌های مداوم دارد.

الرکابی تاکید کرد: مرز‌های سوریه با عراق همچنان خطری واقعی برای امنیت عراق با توجه به ادامه رخنه تروریست‌های داعشی محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بیان کرد: پرونده مرزی دشوار و به تلاش فراوان نیاز دارد، اما کنترل مرز‌ها بر ثبات عراق و ممانعت از نفوذ تروریست‌ها تکفیری که عامل تهدید امنیتی در عمق عراق هستند، تاثیر مثبتی دارد.

این در حالی است که روز پنجشنبه تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از هماهنگی با طرف سوری به منظور ممانعت از رخنه تروریست‌ها و کنترل مرز‌ها خبر داده و اعلام کرده بود: نوار مرزی تقویت و امن شده است و داعشی‌ها نمی‌توانند که به آن نزدیک شده و یا نفوذی انجام دهند.

نظر شما