شناسهٔ خبر: 41272113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعبه ویژه تخلفات و جرایم بهداشتی در هرمزگان راه اندازی می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندارهرمزگان گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم نقص پروتکل‌های بهداشتی در راستای مقابله جدی با کرونا با همکاری مجموعه دستگاه قضایی و دادگستری این استان راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

فریدون همتی عصرشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: در راستای این اقدام نیروی انتظامی، بازرسان بهداشت و درمان، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در صورت مشاهده تخلفات از جمله برگزاری مراسم های عروسی و عزا و هرگونه تجمع و همچنین رعایت نکردن و نقص دستورالعمل‌های بهداشتی، پرونده را به دستگاه قضایی برگشت داده و این پرونده‌ها به سرعت و خارج از نوبت رسیدگی و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: مردم نیز در صورت مشاهده تجمع ها، برگزاری مراسم عروسی و عزا و نقص و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به ارائه گزارش به نیروی انتظامی اقدام و نیروی انتظامی با تشکیل پرونده برای متخلفان آنان را به دستگاه قضا معرفی می‌کند.
استاندارهرمزگان بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف است جواب تست مثبت افراد مبتلا به کرونا را به محل کار و خانواده آن‌ها سریع اعلام کند تا اصول قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در خصوص این افراد به شکل مناسب انجام شود.
همتی گفت: مرخصی کارکنان صنایع، بنگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها با ارائه گزارش تست مثبت کرونا و تایید علائم بالینی از سوی پزشک معتمد مورد تایید خواهد بود.
وی بیان داشت: در تمامی محیط‌های کار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجباری است و در صورتی که تعداد زیادی از کارکنان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی، دستگاه اجرایی و سازمان به کرونا مبتلا شوند، مدیر آن مجموعه در این خصوص مسئولیت جدی دارد و باید پاسخگو باشد.
به گفته نماینده عالی دولت در هرمزگان، در تمامی مکان‌ها به ویژه محل های ارائه خدمات عمومی، رعایت اصول فاصله گذاری، بهداشتی و استفاده از ماسک با نظارت دقیق و جدی بازرسین باید انجام شود.
همتی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در آزمون های سراسری پیش‌رو نیز توصیه کرد: آزمون دکتری، کارشناسی‌ارشد، کنکور سراسری و فنی و حرفه‌ای با اتخاذ تدابیر مناسب در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار شود.  
استاندارهرمزگان تاکید کرد: برای کاهش تجمع در هر شهرستان چندین مکان برای برگزاری آزمون آماده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری باید به صورت دقیق در هنگام برگزاری این آزمون ها رعایت شود.
همتی اضافه کرد: در راستای کاهش تجمعات، ارائه خدمات در مراکز شماره‌گذاری پلاک خودرو نیز به صورت زوج و فرد انجام می‌شود.
وی در پایان بر استفاده از ماسک در تمامی مکان‌های اداری و سرپوشیده تاکید کرد و افزود: فرهنگ استفاده از ماسک باید بسیار بیشتر در جامعه ترویج یابد و همه از ماسک استفاده کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.
سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۹۷بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۳۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۱۸۸بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.
معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۷ هزار و ۶۶۶ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۱۴آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان شمالی در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای تهران، البرز، لرستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، اصفهان، مازندران، گلستان و ایلام هم در وضعیت هشدار هستند.

نظر شما