شناسهٔ خبر: 41270119 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شیوه نامه بهداشتی برگزاری آزمون سراسری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار شیوه نامه ۲۴ ماده‌ای برگزاری آزمون سراسری ۹۹، بر رعایت کامل دستورات بهداشتی برای حفظ سلامتی برگزارکنندگان و داوطلبان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
24 دستورالعمل بهداشتي سازمان سنجش به اين شرح است:

ا- بر اساس اين دستورالعمل، عوامل اجرايي و حفاظتي در صحت كامل سلامتي در اجراي آزمون همكاري خواهند داشت.

2- عوامل اجرايي در طول زمان برگزاري آزمون با رعايت فاصله بهداشتي و با ماسك و دستكش به اجراي آزمون مي پردازند.

3- يك نفر به عنوان كارشناس بهداشت و سلامت كه تخصص هاي لازم را داشته باشد، تعيين شده است تا براي ارائه مشاوره هاي بهداشتي در حوزه فعاليت كند.

4- مواد ضدعفوني كننده مورد استفاده از نوعي است كه واكنش آلرژيك داوطلبان و عوامل اجرايي را به دنبال نداشته باشد.

5- انتخاب سالن آزمون، با گنجايش مناسب در نظر گرفته شده و صندلي ها با فاصله ۱۶۰ سانتي متر از هم، چيده شده است.

6- با ملاحظه وضعيت آب و هوا و آلودگي هوا، براي بهبود وضعيت تنفس افراد، تمهيدات لازم از جمله تهويه مناسب، باز كردن درب و پنجره ها و ... انديشيده شده است.

7- محل اصلي ورودي داوطلبان به سالن امتحان به صورت مشخص و به فاصله مناسب از يكديگر علامت گذاري شد و داوطلبان بايد روي هر خط با رعايت فاصله اجتماعي مناسب مشخص شده(حداقل يك متر)براي ورود به سالن امتحان قرار گيرند.

8- حوزه و تمام تجهيزات، قبل از برگزاري هر نوبت از آزمون ضدعفوني مي شود.

9- استقرار آمبولانس و تيم پزشكي با هماهنگي ستاد مديريت بيماري كرونا در هر استان و آماده باش مراكز بهداشتي و درمانگاه هاي شهرستان ها، در روزهاي برگزاري آزمون و حوزه هاي رفع نقص كارت داوطلبان پيش بيني شده است.

10- در خصوص بازرسي بدني داوطلبان، فرد متولي به لباس گان، ماسك سه لايه، شيلد و دستكش لاتكس مجهز خواهد بود.

11- اشيا و سطوحي كه اغلب لمس مي شود نظير صندلي ها، دستگيره درها و شيرآلات سرويس بهداشتي و... قبلا تميز و ضدعفوني شده است و اين عمل در طول برگزاري آزمون در هر نوبت انجام مي شود.

12- پاكسازي و ويروس زدائي مخازن اصلي و فرعي سوالات در استان ها و شهرستان ها، از طريق نمايندگان تام الاختيار و با نظارت حفاظت آزمون استان ها، حداقل يك هفته قبل از برگزاري آزمون انجام مي شود.

13- در صورتي كه داوطلبان در داخل حوزه امتحاني، بسته به شرايط محل برگزاري آزمون، با سرويس عمومي (اتوبوس، ميني بوس يا سواري ون) جابه جا شوند، صندلي ها و فضاي داخلي اين وسايل نقليه در هر نوبت آزمون ضدعفوني شده و براي رعايت فاصله گذاري، از يك سوم تا يك چهارم ظرفيت خودرو استفاده مي شود.

14- فضاي مناسب براي داوطلب داراي معلوليت با رعايت فاصله گذاري در نظر گرفته شده است.

15- منشي داوطلبان نابينا، معلول، ناشنوا و ...ضمن رعايت نكات بهداشتي، حداقل يك متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و اين داوطلبان با فاصله مناسب از يكديگر امتحان مي دهند.

16- به تعداد كافي سطل زباله (ترجيحاً داراي درب پدالي با پا) در قسمت ورودي و خروجي حوزه و همچنين مسيرهاي پرتردد، در سالن ها يا كلاس هاي محل برگزاري آزمون پيش بيني شده است.

17- به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگيري از ازدحام جمعيت در زمان بازرسي داوطلبان، درب حوزه هاي امتحاني زودتر و از ساعت ۶:۳۰ صبح باز مي شود.

18- ضدعفوني مستمر سرويس هاي بهداشتي در طول آزمون انجام مي گيرد.

19- پذيرايي از داوطلبان به صورت سلف سرويس و ضدعفوني شده در فضاي مناسبي كه باعث تجمع نشود، صورت مي گيرد و وسايل پذيرايي از قبل ضدعفوني مي شود.

20- عوامل اجرايي در هنگام تحويل بسته هاي سوال و پاسخنامه، از ماسك و دستكش استفاده مي كنند و مرتب دست هاي آنها ضد عفوني مي شود.

21- مراقبان ضمن رعايت نكات بهداشتي از دستكش و ماسك استفاده مي كنند و فاصله آنها با داوطلبان (حداقل يك متر) خواهد بود.

22- دفترچه هاي سوال و پاسخنامه در جلسه آزمون به داوطلب تحويل داده مي شود و روي زمين قرار نمي گيرد.

23- مسوول دريافت اثر انگشت از داوطلبان، ضمن رعايت نكات بهداشتي از دستكش و ماسك استفاده مي كند و بعد از دريافت اثر انگشت از هر داوطلب، يك پدَ الكي(كه توسط سازمان به حوزه ها ارسال شده است) براي ضدعفوني دست ها، به داوطلب تحويل داده مي شود.

24- بعد از جمع آوري پاسخنامه ها و دفترچه هاي آزمون، داوطلبان با مديريت صحيح زمان و با فاصله مناسب، براي خروج از محل آزمون هدايت و راهنمايي مي شوند.

نظر شما