شناسهٔ خبر: 41268442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح تعیین حدود اراضی ملی در مهریز آغاز شد

ابولفضل ابویی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: برای نخستین بار به منظور تعیین حدود منابع ملی از زمین‌های شخصی در بخش مرکزی این شهرستان نصب بنچ مارک آغاز شد.

صاحب‌خبر -

«سید علی باقری»  با اشاره به نصب سازه بتنی بنچ مارک در بخش مرکزی این شهرستان، افزود: از مزایای این طرح مشخص شدن حدود اراضی ملی، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و پیشگیری از تصرف غیرمجاز است.

وی ادامه داد: سرعت‌بخشی و کوتاه کردن روند پاسخگویی به استعلام‌ها، صدور نکردن اسناد مالکیت به نام اشخاص حقیقی و حقوقی در اراضی ملی و کاهش پرونده‌های مرتبط با منابع طبیعی در محاکم قضایی از دیگر مزایای این طرح است.

این مسئول اظهار کرد: عملیات نصب بنچ مارک با صرف دو  میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل بودجه صندوق توسعه ملی شروع شده و همچنان با همکاری مردم و برخی دستگاه‌ها در بخش مرکزی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی مهریز، باقری با اشاره به اینکه نصب بنچ مارک در نقاط حساس و بحرانی حاشیه روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: اجرای این طرح در روستای بنادک سادات در دهستان میانکوه با هدف حفاظت از انفال و بیت‌المال پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما