شناسهٔ خبر: 41265579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

ساخت جرثقیل 1000 تنی در جزیره صدرای بوشهر - مردم سالاری آنلاين

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا از ساخت جرثقیلی یک‌هزار تنی با ارتفاع 118 متر در جزیره صنعتی صدرای بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی اعتصام عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین ‌بار برای تسریع در اجرای پروژه‌های کشتی‌سازی در صدرا، جرثقیلی به وزن یک‌هزار تن را در بوشهر در حال ساخت داریم.

وی بیان کرد: مراحل مختلف ساخت این جرثقیل انجام شده و با تلاش کارگران و متخصصان صدرا این جرثقیل تا یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اعتصام خاطرنشان کرد: برای خرید تجهیزات این جرثقیل عظیم‌الجثه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده و در ساخت سه نفتکش باقیمانده افراماکس در بوشهر بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی گفت: جرثقیل مذکور با احتساب سرویس کرین خود به ۱۱۸ متر می‌رسد و ارتفاع خود سازه نیز ۱۱۰ متر خواهد بود.

مدیرعامل صدرا اضافه کرد: کشتی افراماکس که امروز به آب انداخته شد با آخرین استانداردهای جهانی ساخته شده و در نوع خود بی‌نظیر است.

اعتصام گفت: این کار بزرگ نیاز به روابط جهانی خوب داشت اما با وجود تحریم‌های ظالمانه به این موفقیت بزرگ رسیدیم.

وی بیان کرد: با یک باور ملی متخصصان ایرانی توانستند این پروژه بزرگ را به سرانجام برسانند و ساخت این کشتی از افتخارات بزرگ ایران خواهد بود.

مدیرعامل صدرا اضافه کرد: صنعت کشتی‌سازی صنعتی اشتغالزا است و ایران با وجود سواحل بکر در شمال و جنوب می‌‌تواند با استفاده از ظرفیت ساخت کشتی علاوه بر ایجاد اشتغال به درآمدزایی مطلوبی نیز برسد.

اعتصام اظهار داشت:‌ ساخت کشتی افراماکس نخستین پروژه کشتی‌سازی صادراتی ایران است و باید با جذب مشتریان بیشتر این روند را ادامه دهیم.

نظر شما