شناسهٔ خبر: 41254643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

رئیس قوه قضائیه:
تعیین هیات مدیره کارخانه ماشین‌سازی تبریز را از دولت پیگیری می‌کنیم
رئیس قوه قضائیه با اظهار تاسف درخصوص عدم تعیین هیات مدیره کارخانه ماشین سازی تبریز گفت: ماشین سازی تبریز که بعد از اقدامات قضایی و با همت کارگران و کارشناسان برپا شد، شاهد تاخیر در تعیین هیات مدیره به خاطر اختلاف دو سازمان دولتی است که اصلا به صلاح نیست. به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استانی با روسای کل دادگستری استان‎های آذربایجان شرقی، کردستان و سیستان و بلوچستان، در جریان آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفرهای استانی در این استان‌ها قرار گرفت. وی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با اشاره به این که «هدف اصلی در سفرهای استانی، اجرای مصوبات این سفرها است»، گفت: در سفرهایی که انجام می‌دهیم، بنای ما بر انجام مصوبات و پیگیری آنهاست که به مراتب مهمتر از دید و بازدیدها است. مردم انتظارشان این است که پس از این سفرها اتفاقی بیافتد که در جهت تسهیل دسترسی آن‌ها به عدالت و گره گشایی از کارشان باشد. رئیس قوه قضائیه ضمن تشکر از رئیس دادگستری آذربایجان شرقی و کارکنان دستگاه قضا در این استان گفت: ارتباط با مردم از برنامه‌های مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است. کاهش چشمگیر پرونده‌های معوق در استان و تثبیت مالکیت ۴۰۰ هزار هکتار نیز اتفاقات شایسته‌ای بود که جای تقدیر دارد. رئیسی موضوع بازاجتماعی کردن زندانیان را یکی از دغدغه‎های جدی دستگاه قضا عنوان کرده و گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما مسئله بازاجتماعی کردن زندانیان و بازسازی شخصیت آن‌هاست. این مهم است که زندانیان در زندان مشغول کار و تولید باشند؛ چرا که یکی از نکات محوری برای اصلاح مجرمانی که در زندان‌ها نگهداری می‌شوند این است که بیکار نباشند و حتما مشغول کار شوند. رئیس قوه قضائیه با اظهار تاسف در خصوص عدم تعیین هیات مدیره کارخانه ماشین سازی تبریز گفت: ماشین سازی تبریز بعد از اقدامات قضایی با همت کارگران و کارشناسان برپا شد، اما الان به خاطر اختلاف دو سازمان دولتی و اداری، تعیین هیات مدیره به تاخیر افتاده که اصلا به صلاح نیست. این موضوع را دنبال می‌کنیم تا از سوی دولت هیات مدیره به زودی تعیین شود؛ چراکه این امر موجب تسهیل و رونق تولید می‌شود. همچنین رئیسی نیز با اشاره به گزارش رئیس کل دادگستری استان کردستان، دستور رسیدگی به وضعیت منطقه «نایسر» در اطراف سنندج را صادر کرده و تاکید کرد: این منطقه که محل زندگی مردم محروم و مستضعف منطقه است باید تعیین تکلیف شده و هر چه سریعتر به نتیجه قطعی برسد.رئیس قوه قضائیه همچنین از بررسی وضعیت کوله‌‎بری در دولت خبر داده و ابزار امیدواری کرد با تصمیمات جدید وضعیت این قشر از مردم کردستان نیز سامان بگیرد.

برادر قاضی منصوری:
 استرداد جسد، حداقل خواسته ماست
برادر قاضی منصوری گفت: برادرم دو روز منتظر هماهنگی برای بازگشت به ایران بود اما متأسفانه با کارشکنی‌های صورت گرفته، هماهنگی جهت بازگشت به کشور صورت نگرفت و در اقدامی تأمل برانگیز با وجود اینکه او در اختیار سفارت بود، تحویل پلیس رومانی شد! برادر غلامرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص آخرین جزئیات و اخبار از پرونده برادر خود، اظهار کرد: درباره مرگ برادرم در کشور رومانی باید گفت که با توجه به اینکه اراده او صد درصد به بازگشت به کشور بود، در تاریخ 21/3/99 به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور رومانی مراجعه کرد که مورد تأیید سخنگوی وزارت امور خارجه نیز قرار گرفت و دو روز منتظر هماهنگی جهت بازگشت به ایران بود اما متأسفانه با کارشکنی‌های صورت گرفته، هماهنگی جهت بازگشت به کشور صورت نگرفت و در اقدامی تأمل‌برانگیز با وجود اینکه برادرم در اختیار سفارت بود، تحویل پلیس رومانی شد. وی افزود: در پی این اقدام، برادرم با آنکه مصمم به بازگشت به ایران بود و این مسئله را به کرات اعلام کرده بود، در اتفاق غیرمنتظره‌ای خبر قتل او از رسانه‌های رومانی پخش و مورد تأیید مسئولان قضایی و پلیس بین‌الملل کشور قرار گرفت. برادر غلامرضا منصوری گفت: تاکنون هیچ مقام رسمی اعم از اجرایی و قضایی با خانواده منصوری هیچ تماسی نداشته‌اند که مورد را تأیید یا تکذیب کنند و اطلاعات ما صرفا همان مطالب ضد و نقیضی است که از رسانه‌ها پخش می‌شود. وی بیان کرد: متأسفانه با گذشت نزدیک به یک ماه از مرگ برادرم، علیرغم پیگیری‌های مجدانه خانواده و مراجعات و مکاتبات مکرر با مسئولان وزارت خارجه و مسئولان قضایی درخصوص استرداد جسد که حداقل مطالبه یک خانواده است، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و خواسته خانواده بعد از تحمل رنج و محنت فراوان، استرداد جسد مرحوم برادرم است.
 

توضیح استانداری تهران درباره صدای انفجار در شهر قدس
 هیچ مشکل امنیتی وجود نداشته است
معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران درباره صدای انفجار در غرب استان تهران گفت: هیچ مشکل امنیتی در این منطقه وجود نداشته است.
«حمیدرضا گودرزی» درباره شنیده شدن صدای انفجار در غرب استان تهران و مناطق گرمدره و شهر قدس در نیمه شب پنجشنبه به ایلنا گفت: موضوع خاص امنیتی در این مناطق نبوده است. 
وی ادامه داد: وضعیت در این مناطق کاملا عادی است.  معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران درباره قطعی برق در این منطقه گفت: یکی از ترانس‌ها از مدار خارج شده و باعث قطعی برق شده بود که بعد از نیم ساعت مشکل برطرف و برق مجددا وصل می‌شود. 

برچسب‌ها:

نظر شما