شناسهٔ خبر: 41252137 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید-19+ جدول

بیش از 12 میلیون و 544 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 560 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 12 میلیون و 544 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 560 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 7 میلیون و 305 هزار و 125 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، شیلی، اسپانیا، بریتانیا، مکزیک و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز جمعه 20 تیر 1399 (10 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید-19+ جدول

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید-19+ جدول


شناسایی بیش از 54 هزار مورد کرونا در آمریکا طی یک روز
آمارها حاکی از شناسایی بیش از 54 هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت در ایالات متحده آمریکاست.

همچنین موارد فوت ناشی از این بیماری 611 مورد گزارش شده است.

تاکنون بیش از سه میلیون و 274 هزار نفر در سراسر آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و بیش از 136 هزار نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 69 هزار و 406 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. بیش از یک میلیون و 768 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

کرونا در هند
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 21 هزار و 144 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر بیش از 822 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و 22 هزار و 144 نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در روسیه
شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در روسیه به 11 هزار و 17 تن افزایش یافته است. بر اساس آمار دولت این کشور تنها در 24 ساعت گذشته 174 تن جان باخته و 6 هزار و 635 تن هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 403 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 300 هزار و 988 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هفتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 2 نفر جان خود را از دست داده اند.

احتمال اجباری شدن ماسک در فروشگاه‌های انگلستان و لغو دو هفته قرنطینه برای مسافران ۷۵ کشور
منابعی در دولت بریتانیا از تصمیم دولت برای اجباری کردن ماسک یا پوشاندن صورت در کلیه فروشگاه‌های انگلستان خبر دادند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا هم در یک پرسش و پاسخ فیسبوکی گفت که برای کنترل شیوع بیماری کووید۱۹ و مقابله با کرونا دولت در حال بررسی اجباری کردن زدن ماسک در مغازه ها و فروشگاه‌هاست.

از امروز، دهم ژوئیه، زدن ماسک یا پوشاندن دهان و بینی در فروشگاه‌های اسکاتلند اجباری شده است.

مقامات بهداشتی بریتانیا روز جمعه ۱۰ ژوئیه از مرگ ۴۸ نفر در شبانه روز گذشته خبر دادند.

مجموع آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در این کشور ۴۴ هزار و ۶۵۰ نفر است.

همچنین به گزارش وزارت بهداشت بریتانیا از روز پنجشنبه تا ظهر جمعه نتیجه آزمایش کرونا ۵۱۲ نفر دیگر مثبت بوده است.

در راستای کاهش محدودیت ها از امروز مسافران ورودی به انگلستان از حدود هفتاد و پنج کشور جهان مجبور به رعایت دو هفته قرنطینه نیستند.

ایران، افغانستان و ترکیه در میان این کشورها نیستند و مسافران ورودی از این کشورها باید پس از ورود به انگلستان دو هفته خود را قرنطینه کنند.

کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد مبتلایان به کووید 19 در این کشور افزایش داشته و تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 199 هزار و 580 نفر رسانده است.

همچنین با فوت 5 نفر مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 130 نفر در آلمان رسیده است.

کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 938 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 242 هزار و 639 نفر رسیده است که ایتالیا را سیزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 316 هزار و 448 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 11314 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک از 33 هزار و 500 نفر گذشت

شماره فوتی‌ها ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور مکزیک به 33 هزار و 526 نفر رسیده و این ویروس همچنان در آمریکا لاتین قربانی می‌گیرد.

روز گذشته 730 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 33 هزار و 526 نفر رساند.

همچنین روز گذشته 7 هزار و 280 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 282 هزار و 283 نفر رسانده است.

افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در فرانسه

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه با افزایش 658 تن دیگر در 24 ساعت گذشته به 170 هزار و 752 تن رسیده است که در مقایسه با هفته‌ی گذشته افزایش داشته است.

تعداد کل قربانیان کرونا در فرانسه نیز با افزایش 25 فوتی به 30 هزار و 4 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، ایتالیا و مکزیک رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در ترکیه
ترکیه بیش از 210 هزار و 965 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 323  تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 223 هزار تن رسید
در عربستان سعودی روز گذشته 3 هزار و 159  مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 226 هزار و 486 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 151 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 4 نفر تاکنون 83 هزار و 585 نفر گزارش شده است.

کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۲۸۶ مورد ابتلا و ۱۴ مرگ در شبانه روز گذشته
وزارت صحت افغانستان اعلام کرده است که با شناسایی ۲۸۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته، شمار مجموعی مبتلایان در این کشور به ۳۴ هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است.

براساس اطلاعات این وزارت در مدت یادشده ۱۴ نفر از مبتلایان نیز جان باخته‌اند که با این رقم شمار کل جان باختگان به ۹۷۱ نفر می‌رسد.

همچنین وزارت بهداشت گفته که از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا بهبود یافته‌اند.

کابل با شناسایی بیش از ۱۳ هزار مورد مثبت ابتلا در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

با آنکه در روزهای اخیر آمار رسمی ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان کاهش چشمگیری داشته اما وزارت بهداشت تاکید می‌کند که در حال حاضر این کشور در وضعیت "بحرانی کرونا" قرار دارد.

روز گذشته احمد جواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت افغانستان از مردم خواست تا در اماکن عمومی ماسک بزنند. در روزهای اخیر دیده می‌شود که مردم در مکان‌های شلوغ و بازارها کمتر از ماسک استفاده می‌کنند.

کرونا در ایران؛ مرگ ۱۴۲ نفر و ابتلا ۲ هزار و ۲۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، ۱۴۲ نفر مبتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

براساس همین آمار رسمی ۲ هزار و ۲۶۲ مبتلای جدید نیز در ایران شناسایی شده است.

مجموع جان باختگان ویروس کرونا با احتساب ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده و مجموع مبتلایان نیز به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده است.

همچنین استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار اعلام شده است.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 561 هزار و 592  نفر مبتلا و 12 هزار و 782 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

افزایش بی‌سابقه ابتلا در آفریقای‌جنوبی
آمار ابتلا به کرونا در آفریقای‌جنوبی در طول یک شبانه‌روز به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است و 12384 نفر مبتلا شده‌اند. نیمی از این مبتلایان در استان گوآتنگ یکی از مراکز صنعتی این کشور بوده‌اند.

تاکنون کرونا جان 3860 را در آفریقای‌جنوبی گرفته است و چون پیش‌بینی می‌شود شیوع بیماری در چند ماه آینده به اوج برسد، احتمال می رود این آمار بسیار بیشتر شود.

آفریقای‌جنوبی بیشتر شمار مبتلایان به کرونا را در قاره آفریقا دارد البته متخصصان می‌گویند این کشور بسیار بیشتر از دیگر کشورهای قاره آزمایش کرونا انجام داده است.

شیوع ویروس کرونا باعث افزایش جراحی زیبایی در جهان شده است
در حالیکه شیوع ویروس کرونا باعث قرنطینه و تعطیلی در بسیاری از کشورها شده، کشورهای مختلف استقبال بیشتر مردم از جراحی پلاستیک از زمان شیوع کرونا را گزارش کرده اند.

کلینیک های زیبایی در آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا همه شاهد افزایش متقاضیان تزریق بوتاکس، جراحی صورت و بینی بوده اند.

در آمریکا، هم مردان و هم زنان از جمله مراجعان به کلینیک های زیبایی بوده اند.

در کره جنوبی، که جراحان پلاستیک آن شهرت جهانی دارند، یکی از اولین کشورهایی بود که با شیوع ویروس کرونا مواجه شد اما به جای قرنطینه سراسری، به اقداماتی مانند فاصله گیری اجتماعی و تشویق مردم به کار از خانه روی آورد.

اگرچه شیوع بیماری باعث کاهش شمار مراجعان خارجی به کلینیک های زیبایی شده اما بر مراجعان داخلی به شدت افزوده شده است. بعضی از کلینیک ها برای مردم محلی تخفیف ویژه قایل شده اسند.

ژاپن هم رسما قرنطینه نداشت هرچند نخست وزیر آن کشور با اعلام وضعیت اضطراری تا اواخر ماه مه، از مردم خواست که حتی الامکان از خانه خارج نشوند.

در این کشور هم شمار مراجعان به کلینیک های زیبایی افزایش یافت.

در برابر موج جدید مراجعان، اتحادیه جراحان زیبایی ژاپن گفته است که این نوع جراحی "برای اکثر مردم جنبه ضروری ندارد" و از مردم خواسته است تا به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا از مراجعه به کلینیک های زیبایی خودداری ورزند.

۲۸ سرباز گرجستانی در افغانستان مبتلا به کرونا شدند
خبرگزاری گرجستانی 'اجندا' امروز به نقل از وزارت دفاع گرجستان گفته که ۲۸ سرباز این کشور در افغانستان که زیر نظر ناتو و در ماموریت موسوم به "حمایت قاطع" بوده‌اند، به کرونا مبتلا شده اند.

این سربازان زودتر از موعد پایان ماموریت‌شان به کشورشان بازگشته و در یک بیمارستان نظامی در مرکز گرجستان تحت درمان قرار دارند.

وزارت دفاع گرجستان گفته که یک پرسنل افغان ناقل کرونا به این سربازان بوده است.

گرجستان با ۸۷۱ سرباز در افغانستان بیشترین سربازان غیر عضو ناتو را در افغانستان دارند.

افزایش چشمگیر مبتلایان در بوئنوس‌آیرس با وجود قرنطینه شهر
یک هفته مانده به برداشتن محدودیت و تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا، مقام‌های بهداشتی در آرژانتین شاهد افزایش موارد ابتلا در بوئنوس آیرس پایتخت هستند و در شبانه روز اخیر بیش از ۳۶۰۰ مبتلای جدید را شناسایی کرده‌اند. تقریبا تمام این موارد در پایتخت و حومه آن بوده‌اند.

طبق آمار رسمی حدود صدهزار نفر در آرژانتین مبتلا به کرونا شده و بیش از ۱۷۰۰ نفر جان‌باخته‌اند.

دیروز آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین خواستار وحدت عمومی برای مقابله با همه‌گیری کرونا شد. مخالفان دولت با اعمال قرنطینه مخالفند و آن را برای آزادی و سلامت شهروندان مضر می‌دانند. متخصصان بهداشتی از اقدام سریع رئیس جمهور تقدیر کرده‌اند اما کسب و کارها بخصوص در بوئنوس آیرس که هنور محدودیت‌ها در آن برقرار است لطمه زیادی دیده‌اند.

رئیس جمهور بولیوی به کرونا مبتلا شد
جنینه آنی‌یس، رئيس جمهوری بولیوی در حساب توییتر خود تایید کرد که به کووید ۱۹ مبتلا شده است.

خانم آنی‌یس نوشت: "نتیجه آزمایش من برای "کووید ۱۹" مثبت بود. حالم خوب است و از قرنطینه کار خواهم کرد. همراه با یکدیگر پیش خواهیم رفت."

تاکنون آزمایش کرونا هفت عضو دولت بولیوی از جمله وزیر بهداشت این کشور مثبت بوده است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ۶ سپتامبر در بولیوی برگزار شود، این انتخابات بعلت شیوع ویروس کرونا در ماه می برگزار نگردید.

کرونا مدارس هنگ کنگ را تعطیل کرد
خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ تمامی مدارس هنگ کنگ تعطیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما